Bon Siman - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Merel Engels - WaarBenJij.nu Bon Siman - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Bon Siman

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 September 2022 | Bonaire, Bonaire

Maandag 11.9

Op maandag wensen ze elkaar een “bon siman” (een goede week). Ik besluit er dan ook weer wat moois van te maken.

Mijn dag begint met een lekker bakkie koffie bij restaurant “Karels” dit zit in het stadje Kralendijk direct aan de zee. Ultiem genieten dus.

Om 15:00 staat er een massage gepland. Nog meer ultiem genieten. Het houd niet op!

Na 1,5 uur sta ik weer buiten en ga ik richting de sportschool. Hier heb ik met Lotte afgesproken een meisje uit Nederland die ongeveer tegelijk met mij op Bonaire is aangekomen en hier aan het werk is als influencer. (Fitmetlotte of reismetlotte)

We spreken einde van de dag af bij dreamz. Zoals gewoonlijk kom ik wat later aan omdat ik de weg weer is niet kan vinden [e-1f606] maar het belangrijkste: ik ben aangekomen! We leren elkaar kennen en doen wat oefeningen in de gym. Ik sluit meteen een abbonement af voor 2 weken. Hier kan ik onbeperkt mee doen aan lesjes en gebruik maken van de fitness. Let’s goooo!

Na het sporten rij ik nog even naar het verlaten hotel die Pablo escobar heeft laten bouwen. De bouw is gestopt, de reden heb ik nog niet helemaal ontdekt, en met het hotel is vanaf toen niets meer gedaan. Nu kan je er doorheen lopen, genieten van het uitzicht en je verdiepen in het verhaal van dit hotel.

In een klein gedeelte van het hotel geven ze crossfit. Super leuke locatie toch! Gratis mooi uitzicht [e-1f60d]

Als ik hier ben uitgekeken besluit ik heel verstandig bij de supermarkt boodschappen te doen om thuis te eten. Na het besef dat mijn geld toch wel heel hard gaat.

Tot dat mijn brommertje er anders over denkt en mij na 10 meter rijden niet verder wilt brengen. Ik probeer nog herhaaldelijks mijn brommertje aan de praat te krijgen maar al snel merk ik dat dit er niet meer in zit.

!gelukkig! Zit ik vlakbij ocean oase beach club en ik besluit daar heen te lopen om de wifi op te zoeken en contact op te nemen met Ronald, degene waar ik de brommer van heb gehuurd.

In eerste instantie zegt hij “regel maar een lift, dan haal ik de brommer morgen op” ik laat dit op me in werken maar denk al snel. Nee dat gaan we niet doen.

Ik zeg tegen hem het lijkt alsof de tank leeg is maar het metertje staat nog op de helft. Oja hij was me even vergeten te vertellen dat die metertjes hier niet zo betrouwbaar zijn [e-1f602] oké top!

Ik bestel een lekker hapje eten en ga hier maar even genieten van de avond en het eten.

Uiteindelijk komt Ronald mijn kant op en vult m’n benzine tank en ik vervolg mijn weg terug naar huis.

En alles is weer helemaal goed gekomen! Zoals altijd[e-1f525]

Ayo!

Tot spreeks [e-2764]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 153051

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: