Suppen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu Suppen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Suppen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 September 2022 | Curaçao, Curaçao

Maandag 5.9

We begonnen vandaag met een sportieve sup over het Spaanse water. Omdat ik me in de tijd had vergist waren we 1 uur te vroeg. Is weer is wat anders dan te laat[e-1f605]

In tijd die over was heb ik mooi mijn verhaal kunnen schrijven van het afgelopen weekend en meteen op mijn reis blog gegooid. Het ging allemaal net in dat uurtje.

Om 10 uur stond iedereen klaar om met een bootje het Spaanse water op te gaan. We vaarde ongeveer 3 minuten naar het midden van het water vlakbij de mangroves. Hier kregen we uitleg hoe we moesten staan en hoe we moesten peddelen.

Na wat uitleg was het zo ver om het te gaan doen. Het ging makkelijker dan ik van te voren had gedacht. Was helemaal in m’n element. Na een stukje suppen verteld de gids nog wat over de geschiedenis. We kunnen tegelijkertijd ook even afkoelen in het water.

We suppen daarna door naar de liefdes hut wat zich tussen de mangroves bevindt. Hier krijgen we een oat bar en water te drinken.

Dan suppen we door over het Spaanse water terug richting het strand waar we zijn opgestapt. Tussendoor kunnen we weer even een verkoelende plons nemen.

Na 2 uur komen we weer veilig aan land. Het was een mooie tocht!

Op het strandje doen we nog een drankje en rijden daarna door naar Boca beach. Op zoek naar de flamingo’s!

Geen flamingo te bekennen natuurlijk![e-1f923]We besluiten te lunchen aan het strand bij Di verse sauzen en laten ons vertellen dat we aan de andere kant van het water moeten zijn.

Na dat onze buikjes vol zijn gaan we hier dan ook naar op zoek. En ja, ze zijn er! Alleen heeeel veel weg en we hebben helaas ons verrekijker niet bij ons dus heel goed kunnen we ze niet zien.

We rijden door naar Heeren @ sea waar we een plons nemen in het zwembad. Heerlijk even afkoelen dat kan je wel gebruiken op zo’n hete dag van 34 graden.

Dan sluiten we af met een cocktailtje bij saint tropez beach club wat er naast zit. We hebben de komende dagen beide andere activiteiten gepland dus het zou goed kunnen dat we elkaar niet meer zien. We zeggen elkaar dan ook voor de zekerheid alvast gedag.

s’avonds ben ik uiteten geweest bij fort nassau samen met Martijn. Met hem heb ik de christoffelberg beklommen. Hij heeft zijn laatste avond hier op Curaçao.

Het eten was heerlijk en het restaurant had ook nog eens prachtig uitzicht op de stad en op de (blauwe) Queen Juliana brug. Mooi om de dag mee af te sluiten.

Ayo!

Tot spreeks[e-2764]️

• 06 September 2022 - 20:49

Samantha:

Super leuk al je leuke avonturen te lezen ❤️ enjoy! Xxx