Marie pampoen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu Marie pampoen - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Marie pampoen

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 September 2022 | Curaçao, Curaçao

31.8

Verhuisdag!

In de ochtend ben ik gezellig gaan ontbijten met Chourouk op face time. We moesten het even hebben over onze plannen.

De laatste weken ben ik steeds bezig een verblijf te zoeken op Bonaire. Ik had van te voren al gehoord dat de huizenmarkt ook gekkenhuis is net als in NL. Maar ik heb het nu ook zelf ontdekt. Ik heb 1 x de mogelijkheid gehad om redelijk betaalbaar te kunnen wonen maar omdat deze niet helemaal goed uit kwam qua datum had ik hem afgeslagen. Verder kom ik niet echt iets tegen wat nog een beetje te doen is voor langere tijd.

Dussss nu heb ik mijn plannen weer lekker omgegooid en vertrek ik na ongeveer 1 maand Bonaire, naar Arubaaaa! Woeeeii

Hier gaik samenwonen met Chourouk en Nina. En kan mijn spaar rekening hopelijk ook iets langer mee[e-1f602]

Mijn plannen wat betreft werk blijven het zelfde ik ga op Aruba op zoek naar een leuke baan. En misschien ook op Bonaire als dat mogelijk is voor zo’n “korte” tijd.

Maaar oké, na een gezellig ontbijtje en een face time sessie van 1,5 uur werd het tijd om mijn koffer weer op orde te maken. Het enigste wat ik denk als ik m’n koffers zie is “wat heb ik toch veel meegenomen”. Ik heb tot nu toe nog zo weinig gebruikt!

Ik besluit op iedere plek waar ik kom iets achter te laten. En geef een rituals glitter olie aan de schoonmaakster. Ze leek er zooo blij mee!

Na dat ik alles heb ingepakt prop ik de race kever vol. Is het tijd om uit te checken en ga ik richting kaya kombitu waar ik mag logeren bij Laura!

Het enigste wat ik denk “pff wat is het heet vandaag, ik heb echt een duik nodig” “Snel de airco aan ik word niet goed”.[e-1f602]

Wat een hitte! En natuurlijk precies als ik druk bezig moet zijn met verhuizen.

Ik heb de airco gehaald en kom hier weer bij tijdens dat ik aan het rijden ben.

Ik maak er al 2 weken een spelletje van om tijdens het auto rijden DE MITSUBITSCHI van mijn vader, waarmee ik ben opgegroeid te spotten. Ik zie al 100 x een look a like maar net niet DIE exact dezelfde. Ik heb in mijn hoofd dat hij misschien wel gewoon in een ander land rond rijd. Tijdens het rijden naar Kaya kombitu ZIE IK HEMMM! 4 deurs, en grote rode letters met mitsubitschi op de laadbak. Aaaah nostalgisch! Wat voor gevoel er opgeroepen word bij het zien van deze auto is gewoon bijzonder. Bijna niet uit te leggen. Gewoon vertrouwd en fijn. Ik heb helaas geen foto kunnen maken maar ik hoop hem écht nog eens tegen te komen!

Bij Laura aangekomen verwelkomt zij mij en ga ik mezelf en m’n spullen installeren in m’n kamer. Toen snel mijn tas ingepakt om zo snel mogelijk ergens een duik te kunnen nemen.

Ik besluit naar Baoase resort te gaan. Ik had op internet gelezen dat het heel mooi is hier. Eenmaal aangekomen mocht ik helaas niet naar binnen want je moet reserveren.

Ik ben doorgereden naar Marie Pampoen. Een heerlijk leuk plekje waar veel locals komen. Na wat gedronken te hebben neem ik nog een duik in het helder blauwe water.

Wat er dan ook in me opkomt is: Elk plekje is mooi hier!

Ik beland onverwachts in een aqua robic lesje en de instructrice vraagt dan ook of ik mee wil doen. Ik zeg natuurlijk ja en sta vervolgens 1 uur mee te doen op alle bewegingen die eerst worden voor gedaan. Ik heb in een scheur gelegen! Wat een lieve, gastvrije mensen allemaal[e-2764]️

Na het zwemmen heb ik genoten van een bord Mahi mahi bij het see side terrace wat direct bij Marie pampoen ligt.

Daarna terug naar huis gereden en was ik kapot van deze dag en ben ik vroeg in slaap gevallen.

Ayo!

Tot spreeks[e-2764]️


  • 01 September 2022 - 17:05

    Rene:

    leuk verhaal weer groeten xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 153049

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: