Sheta boka national park en grote knip - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu Sheta boka national park en grote knip - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Sheta boka national park en grote knip

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 September 2022 | Curaçao, Curaçao

Donderdag 1.9

En toen was het alweer september! Over 7 dagen vertrek ik naar Bonaire.

Nog vol op genieten dus van Curaçao.

Vandaag samen met Sandra en Heidi op pad. Dit zijn de 2 meiden die ik tijdens de rond tour van maandag had leren kennen. Ik spreek bij hun verblijf af en we stappen in de auto bij Heidi en Sandra. Ze waren even vergeten te zeggen dat de airco niet goed werkt. En er maar 1 raam open kan. Dit word enig![e-1f923]

We rijden naar het sheti nationaal park. Het was eerst even zoeken want we belandde op een privé terrein waar de honden en geitjes je met luid gezang begroeten. Oeps, volgens mij is dit niet waar we moeten zijn. Ik klop bij het huis aan om de weg te vragen. “Je moet even bij christoffelpark vragen”. Oké, wij keren terug, sluiten weer keurig het hekje die we open hadden gemaakt. (met de gedachte; Alles wat niet mag, kan alsnog). En rijden verder naar de ingang van christoffelpark. Hier vragen wij na waar de ingang is van sheti nationaal park. “5 minuten door rijden en dan zie je het vanzelf”.

Oke, dat moet lukken!

Al snel hadden we de juiste afslag gevonden en rijden naar de ingang. Hier moesten we nog even 17,50 gulden p.p betalen om naar binnen te mogen.

Inside info: Nationaal park Shete Boka werd in 1994 opgericht en behelst feitelijk een ruige kuststrook met een lengte van 10 kilometer, wel een heel bijzondere kuststrook met uitzonderlijke natuurfenomenen. De Papiamentse naam 'Shete Boka' betekent zeven inhammen of zeven baaien.

Na 3 natuurfenomenen gezien te hebben (boka pistol, boka kalki en boka tabla) besluiten we dat het genoeg is geweest en we een duik nodig hebben. We rijden door naar grote knip.

Onderweg komen we langs restaurant Jaanchies en doen hier toch nog even een stop om te gaan lunchen. Mr Jaanchies komt persoonlijk aan tafel het menu uitleggen. Je kan hier leguaan eten. Al trekt het mij niet zo wil ik het toch even proberen. Zonder succes. Niet aan mij besteed[e-1f602]. We kregen nog een toetje in de schommelstoel waar de suikervogeltjes om ons oren vliegen en een cadeautje na van Mr Jaanchies.

Snel door naar grote knip want de hitte slaat toe. Eenmaal op grote knip lekker op een strandbedje geploft onder een boom in de schaduw.

Het werd wel tijd voor een duik en een korte snorkel sessie. Veel was er hier niet te zien dus ik was snel klaar.

Tegen het begin van de avond besluiten we terug te rijden, doen een karaoke sessie in de auto en eten we een hapje samen in het appartement van de meiden.

Toen ik eenmaal weer thuis was heb ik nog even gezellig gekletst met Laura en Reubin, een vriend van Laura. Hij verteld me wat inside informatie over het sheti park en leert me wat over het lokale eten hier van Curaçao.

Het was tijd voor een douche en mijn oogjes te sluiten want morgen vroeg op staan voor de klim op de christoffelberg!!

Bon Nochi (goedenavond)

Ayo!

Tot spreeks [e-2764]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 152920

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: