Bon Dia! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu Bon Dia! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Bon Dia!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Augustus 2022 | Curaçao, Curaçao

Bon dia!

Kon ta bai? (Hoe gaat het met je?)

Jaaa waar zal ik eens beginnen.

Inmiddels ben ik nu 10 dagen op het eiland. De eerste paar dagen was echt flink wennen. Je bent hier niet alleen alleen maar ook nog eens natuurlijk een verandering het vertrouwde. Dat was wel even omschakelen.

De eerste paar dagen heb ik dan ook veel gebeld met het thuisfront. Zo voelde het voor mij toch nog een beetje vertrouwd.

Op woensdag ben ik met mijn kamergenoot Ariël uit Anquilla (ook een caribisch eiland) Willemstad in gegaan. Hier zijn we wat gaan lunchen bij the café tegenover de pontjesbrug. Daarna zijn we wat gaan wandelen door de stad en hebben we een beetje sightseeing gedaan.

Donderdag is het punda vibes in de stad. Een straatfeest met allemaal gezellige muziek. Deze avond ben ik met Desiree gezin een hapje gaan eten in Punda. Ik vond het uiteindelijk best rustig dat je je bijna af vraagt of je wel goed zit haha. Samen met Desiree en gezin zijn we een hapje gaan eten op een plein en om 20:15 kwam er nog vuurwerk.

Vrijdag heb ik voor een klein weekje een auto gehuurd. Ik merkte zelf wel dat dit wel heel prettig is aangezien de wegen niet echt zijn gemaakt om te fietsen en wandelen alleen te doen is richting Jan Thiel. Ook dat vind ik nog niet echt veilig om in mijn eentje te doen.

Je hebt 1 regel die je meteen mee krijgt bij het huren van een auto: Rechts heeft geen voorrang! Voor de rest moet je het zelf uitzoeken haha.

Toen de auto er eenmaal was ben ik met Amy en Afi, ook weer 2 kamergenootjes, naar Zanzibar gegaan bij Jan Thiel beach. Hier hebben we een beetje gechillt en gezwommen.

Op zaterdag ben ik het eiland gaan verkennen met Patrick die hier al 2 jaar woont. Hij heeft mij een beetje wat meer verteld over de omgeving en wat leuke plekjes laten zien zoals St Joris bay, Zoutpannen, Mambo beach blvrd.

Zondag begon de dag vroeg. Om 7:00 moest ik klaar staan bij tugboat beach om een hike te doen van Walking hiking trails Curaçao. We beklommen de kredietenberg en namen een duik bij de directeursbaai. Het was best pittig in de hitte maar wel een hele fijne wandeling.

In de avond vroegen Marthe, Amy en Daniëlle (wederom kamergenootjes haha) mij mee naar Wet[e-38]Wild beach club. Hier heb je iedere zondag een feestje op het strand. Dus die uitnodiging kon ik niet afslaan. Stijn was ook mee gegaan die zit hier ook in het hostel.

Op maandag ging mijn wekkertje weer vroeg want ik ging een ochtend helpen bij stichting dog Curaçao. Hokken schoonmaken, eten [e-38] drinken geven en natuuurlijk knuffelen. Alleen daar heb ik iets te weinig de tijd voor genomen dus donderdag gaan we het even goed over doen!

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een lief hondje?! Let me know! Veel hondjes zoeken nog een fijne thuis[e-2764]️

Dinsdag ben ik samen met Stijn gaan hiken door de zoutpannen. Geen mens te bekennen heerlijk rustig! In de avond een hapje gaan eten bij de gouverneur in Otrabanda. Leuk sfeertje met de verlichte pontjesbrug.

Woensdag lekker geluncht bij Brisa do Mar, pop’s place. Een heerlijke plek aan een mooi strandje. Stijn ging s’middags weer terug naar Nederland dus heb ik hem weer uitgezwaaid.

Nou dat zijn wel een beetje mijn avonturen tot nu toe. Mocht iemand nog leuke tips hebben voor Curaçao let me know! Het liefst niet te toeristisch.

Tot spreeks[e-2764]️


  • 24 Augustus 2022 - 14:27

    Megan:

    Het was waarschijnlijk echt een leuke eerste week zo te horen.... nog heel veel plezier vanuit harskamp.
    Groetjes Megan❤

  • 25 Augustus 2022 - 05:51

    Charina:

    Dag lieverd... we hadden het er al over de eerste dagen zouden aardig wennen worden. Nou dat was het ook hé hahaha... maar wat onwijs fijn dat je beetje hebt kunnen aarden...

    Wat super leuke dingen ben je gaan doen en leuk dat je met wat kamer genoten op stap bent gegaan.

    Je wordt hier zeker gemist lieverd. Maar dat wil niet zeggen dat je welkom terug bent. Jou avonturen daar zijn nog lang niet klaar...

    Als je nog iets wil doen daar kan je altijd nog Rene visser van de duikschool berichten. Wie weet kan je is duiken daar... en wat is leren surfen niks voor jou?

    Nou geniet daar!!! En we bellen ❤️❤️❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 153114

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: