Tugboat - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu Tugboat - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Tugboat

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Augustus 2022 | Curaçao, Curaçao

Bon dia! (Goedemorgen)

Op vrijdag had ik een dagje tugboat beach gepland. Dit is makkelijk te bereiken met de fiets vanuit het hostel en heb het inmiddels aangedurfd om tussen de auto’s te gaan fietsen. Al snel kwam ik erachter dat het echt super chill is om zo de omgeving een beetje te ontdekken. Dus dat ga ik zeker vaker doen.

Tugboat beach had ik zo bereikt en ik ben hier dan ook een paar uurtjes neergeploft op een strand bedje samen met mijn boek over hoogsensitiviteit.

Even later was het tijd om een duik te gaan nemen. Ik zet de snorkel op en neem een plons. Je kan hier naar een plek zwemmen waar de gezonken boot 5 meter onder water ligt. Deze boot is ooit per ongeluk gezonken en nu een toeristische trekpleister.

Bij de honden opvang kreeg ik als tip om crackers mee te nemen in een zakje. Met het zakje op mijn hoofd zwom ik richting de boot wat zo’n kleine 5 min zwemmen was.

Eenmaal aangekomen werd het zakje geleegd. Moest wel even wennen dat de visjes zoooo dichtbij komen (lees: hoge adem[e-1f602]) maar het was echt een prachtig gezicht!

Heel indrukwekkend ook met die boot op de bodem.

Eenmaal hier weer uitgekeken ben ik terug gezwommen naar land en heb ik me verder vermaakt op mijn bedje. Op een gegeven moment tegen de avond aan werd ik gestoord van de mugjes. Ik kon geen minuut stil zitten dus besloot dat het tijd was om verder te fietsen.

Al snel fiets ik langs een restaurant “the pier” en besluit hier een ijskoffie te nuttigen, even te face timen en uiteindelijk ook avond eten te bestellen. Een heerlijke spicy pumpkin soup!

Toen kwam de volgende uitdaging! Ik wilde graag voor het donker terug zijn. Nou dit was dus niet helemaal gelukt. Gelukkig was het niet ver maaar ooooh met hartkloppingen was ik veilig terug bij het hostel.

De wegen zijn heel donker s’avonds en je hoopt maar dat de auto’s je zien. Gelukkig had ik wel licht en ook nog mijn iPhone zaklamp aangezet.

Dat was weer een spannend avontuur! Zo beleef je nog is wat.

Tot spreeks! [e-2764]️

Ayo! (dag)


  • 27 Augustus 2022 - 16:45

    Myrna:

    Leukk sis!! Lekker zwemmen tussen de visjes. Tijd voor een onder water camera haha!
    Have fun kus van ons

  • 28 Augustus 2022 - 11:30

    René :

    Leuke auto had je.
    Groeten xxx papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 153112

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: