Chiang mai en Pai - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu Chiang mai en Pai - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Chiang mai en Pai

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Februari 2016 | Thailand, Krabi

Noord-Thailand

Op naar het noorden van Thailand. We beginnen in Chiang mai. Hier voor hebben we een binnenlandse vlucht geboekt vanaf Bangkok. De nachttrein zat namelijk al vol geboekt. Eenmaal in Chiang mai aangekomen verkennen we dit stadje. Het staat vol met honderden tempels waarvan we er een aantal bezoeken. Ook lopen we door de walking street en eten we een hapje in een lunch tent waar we ook alvast de vlucht naar Krabi boeken.
S'avonds gaan we over de nachtmarkt. Super gezellig en druk. Heel veel leuke spulletjes te koop voor weinig geld! We sluiten af met een drankje op een terras aan de markt.

De volgende dag bezoeken we het Elephant jungle paradise park. Hier worden verwaarloosde olifanten opgevangen en verzorgd. Wij mogen deze dag deel uitmaken van het verzorgen, voeden en wassen van de olifanten. We mogen met ze op de foto, gaan met ze in een modderbad en maken ze vervolgens schoon door emmers met water over ze heen te gooien wat ze heerlijk vinden. Vervolgens nemen wij zelf ook nog een "douche" onder de waterval om ons zelf ook moddervrij te maken. Het was een bijzondere dag!

PAI

Op donderdag vertrekken we met de bus naar Pai. Dit stadje ligt zo'n 3 uur rijden van Chiang mai. Zo ongeveer 200 slingerbochten door de bergen later komen we aan in Pai. Dit keer hebben we van te voren nog geen hostel geboekt. We stappen de eerste beste guesthouse binnen en boeken daar 2 nachtjes. Zo makkelijk gaat dat hier, Alsof je even een restaurant binnen loopt om wat te gaan eten;-) En tis nog super goedkoop ook! We zitten direct aan de walkingstreet waar iedere avond vanaf 5 uur een hele leuke nachtmarkt staat. Hier kan je heerlijke streetfood eten, natuurlijk ook sushi voor maar liefst 10 cent per sushi oh my god!
Na dat we ons spullen hebben gestalt in onze "bungalow" gaan we op weg naar de morpang waterval. Hier relaxen we even en zoeken later op de avond burger queen op om een lekker hapje te eten. Samen met een andere reiziger uit Amerika die dit aan ons aanraadde. Hier serveren ze heerlijke burgers met home-made frietjes.

De 2e dag in Pai huren we een scooter voor de hele dag. Super leuk om Pai op deze manier te verkennen. We beginnen bij de hotsprings. Pai koelt s'avonds en s'ochtends nog al af dus wat is geen betere manier om lekker op temperatuur te komen :D.
Eenmaal aangekomen plonsen we in het heerlijke warme water. Daarna maken we nog een wandeling door het park en zien dat we ei-tjes kunnen koken in de geisers die wat verder op de berg liggen. Dit probeer ik natuurlijk even uit. Na wat geduld hebben je een lekker gekookt eitje gemaakt in de natuur!

Eenmaal klaar bij de hotsprings rijden we verder naar lod Cave. We rijden 2 uurtjes door de bergen om deze grotten te bereiken. Natuurlijk missen we afslag maar gelukkig is het mooie route en is dit helemaal niet erg. Tussendoor ook nog stop op een prachtig uitzicht punt.
De grotten varen we per bamboe vlot binnen en tijdens de tocht voeren we de enorme hoeveelheid vissen die om ons heen zwemmen. Al snel komen we aan bij het startpunt waar we beginnen met de wandeltocht door de grotten. Zonder licht is het pikke donker maar gelukkig loopt er een gids met een lantaarn mee om ons door de grotten te begeleiden.

Vlak voor de zonsondergang gaan we weer terug richting Pai en proberen de Pai canyon nog te halen om hier zonsondergang te kunnen zien. Helaas komen we hier natuurlijk net te laat aan maar alsnog een super mooie plek om rond te lopen en te genieten van het uitzicht.

Toen was het weer tijd om de brommer terug te brengen. Wat een lekkere dag hebben we gehad en hebben Pai op deze manier goed kunnen verkennen. Het is een super leuk stadje die je zeker bezocht moet hebben als je in de buurt bent. De sfeer is relax en de mensen zijn vriendelijk. Aya service waar we de brommers weer afleveren ligt direct aan de markt. Hier eten we verschillende hapjes. We hebben al heel wat nachtmarkten gezien inmiddels maar in Pai heb je het aller lekkerste eten! We willen eigenlijk niet weg uit Pai maar gaan toch maar richting Krabi..:-)

Xxxxxjes

• 20 Februari 2016 - 13:45

R.Engels:

Ik heb je verhaal gelezen. het is een leuke reis.

groeten xx papa

• 20 Februari 2016 - 17:17

Tante Ingrid:

Ik lees je verhalen ook allemaal hoor. Erg interessant, jullie eten wat af zeg. Myas mist je niet als ik er ben hoor (grapje). Geniet nog lekker verder.
    Liefs en groetjes:

tante Ingrid