Bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

3 dagen Bangkok.

Op donderdag ochtend vertrekken we naar de bus terminal voor de bus naar Bangkok. Deze rit duurt 2 uurtjes. Eenmaal in Bangkok aangekomen stappen we op de taxi richting hotel chatrium waar we 3 nachten verblijven. Het hotel ligt op een mooie locatie aan de Chao praya river. Na dat we naar ons hotelkamer zijn gebracht zoeken we de lounge bar op voor het welkoms drankje. Deze bar zit op de 36e verdieping van het hotel. Mooi uitzicht dus!
Aan het einde van de middag bezoeken we de nachtmarkt asiatique op loopafstand van het hotel. Al snel zien we de vele tuktuk's die ons maar al te graag meenemen. Maar die slaan we nog even af. Op de nachtmarkt eten we een hapje tussen de locals en wandelen rond over de markt. Wat een gezellige plek! Terug in het hotel nemen we nog een kijkje bij het zwembad en genieten daar nog even van het uitzicht.

Bangkok dag 2.
Naast het hotel stappen we op de Ferry die ons af zet bij de Sathorn (central) pier. Vanaf hier kunnen we de boot pakken die je af zet bij welke pier je maar wilt. We beginnen bij de pier naar de grand palace. En je raad het al heel erg druk! Daarna lopen we door naar Wat pho de gigantisch grote liggende buddha.
Dan is het tijd voor Chinatown. We besluiten de tuktuk te pakken, leuk ritje door het drukke verkeer. Door Chinatown maakte we een wandeling en keken op van al het gekke eten wat ze verkopen haha. Hier waren we redelijk snel weer weg, het was een chaos!
Op de terug weg naar het hotel lopen we nog even langs de ghost tower. De oorspronkelijke naam is de Sathorn tower. Ze zijn ooit begonnen met bouwen aan dit hotel maar dit is nooit afgemaakt vanwege de financiën. Dit gebouw is jaren lang gebruikt als bezienswaardigheid door toeristen. De toren is sinds afgelopen jaar officieel gesloten dus helaas kunnen we er niet meer in.
Aan het eind van de middag hebben we nog gezwommen in het zwembad van het hotel. S'avonds zijn we naar centralworld gegaan. Dit is een stopping mall met meer dan 500 winkels. Hier hebben we heerlijk onbeperkt sushi gegeten op aanraden van ilze:)

Bangkok dag 3.
Zaterdag 13 februari

We begonnen de ochtend met een floating market. We kozen voor de minder toeristische drijvende markt klong lad mayom. Hier hebben we een stukje gevaren en een wandeling gemaakt. Veel kraampjes waren er niet op het water. Het was merendeels op het land. Verder wel een mooie plek om rond te lopen tussen de locals en ergens in een leuk tentje wat te drinken. Na dat we hier zijn uitgekeken duurt het nog bijna 1 uur met de taxi om bij de chachucak weekend market te komen. Als we er uiteindelijk zijn vermaken we ons hier de rest van de middag. Deze markt is zo gigantisch groot, je zou je er de hele dag wel kunnen vermaken.
Op khao san road hebben we Thais gegeten op een terras in de straat. Dit is een hele leuke gezellige, drukke straat met veel winkels, restaurants, bars & hostels etc. Deze straat moet je zeker niet overslaan als je in Bangkok bent.

Inmiddels zijn we aangekomen in chiang-mai waar we vanmorgen heen zijn gevlogen met de binnenlandse vlucht van Thai smile.

Xxjes

• 14 Februari 2016 - 20:12

Tante Ingrid:

Hoi meiden,

wat een geweldig reisverslag weer. Heel leuk om te lezen.
    Jullie zien veel en blijf vooral genieten van wat jullie allemaal meemaken.
    Nog heel veel plezier gewenst en ik hoor weer van je.