Bonaire & Curacao 2/2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Merel Engels - WaarBenJij.nu Bonaire & Curacao 2/2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Bonaire & Curacao 2/2

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag 4.

Vandaag zijn we met het vliegtuig een dagje naar Bonaire geweest. Een ticket vanuit Curacao naar Bonaire kost 85 euro omdat de prijs ons hardstikke mee viel waren we allemaal enthousiast en wilde we wel heel graag. Nou alles wat je nog zou willen doen krijgt Ruben voor elkaar. Dus ook dat had hij voor ons geregeld. Op vrijdag zou ons vliegtuig(je) vertrekken om 09:30 Ook hier was er weer vertraging vertrok ie ongeveer 3 kwartier / 1 uur later. Beetje jammer! Maar niks aan te doen;) Toen we eenmaal in mochten stappen verbaasde ik me al snel over hoe klein het vliegtuigje was. Ik dacht dat het vliegtuigje naar Palumeu klein was maar dit overtreft alles. Je had 5 rijen van 2 stoelen naast elkaar en dat was het. Niet meer en niet minder. Na 25 minuten landde we op Bonaire. Daar een auto gehuurd waar we het eiland mee rond zijn gaan rijden. We kregen een pick up, die komt in deze landen echt veel voor! Erg leuk om te zien omdat wij er ook thuis een hebben staan die mijn vader nou al ondertussen 19 jaar heeft! Vroeger wilde ik altijd heel graag tijdens een ritje in de achterbak zitten alleen mocht dat nooit want in Nederland zijn ze natuurlijk veeeeel te streng. Maar hier kan alles dus op Bonaire ben ik lekker met Rianna de achterbak in gaan klimmen en vanuit daar genoten van de uitzichten om ons heen. Het was super leuk. Na een heel rondje om het eiland te zijn gereden gingen we door naar het centrum. Hier wat geluncht en wat winkeltjes bekeken. Bonaire is super rustgevend en prachtige zee. Na de lunch nog even wat winkeltjes ingelopen en al snel kregen we weer een spontane bui en zijn een boot gaan huren waarmee we naar Klein Bonaire zijn gaan varen. Daar zijn we gaan snorkelen waar we veel mooie vissen hebben gezien. Na het snorkelen nog wat rond gevaren en even later moesten we alweer opzoek naar een restaurant omdat we om half 9 weer aanwezig moesten zijn op het vliegveld. Bij een heerlijk gezellig restaurant een hapje gegeten en tegelijkertijd konden we genieten van live muziek. Helaas moesten we hier weer optijd weg om het vliegtuig te halen. Op de terug weg zaten we in een stuk groter vliegtuig waar maar 10 mensen in mee gingen dus we hadden alle ruimte. Deze vlucht duurde maar 10 minuten wat echt wel even gek was alsof je gewoon de bus pakt ergens naar toe, maar dan met een vliegtuig.


Zaterdag 26062011

Als eerst zijn we naar See aqarium gereden om het dolfijnen zwemmen te reserveren voor zondag. Zo dat staat iniedergeval vast! Daarna doorgereden naar de struisvogelfarm waar we een rondleiding kregen en struisvogels mochten voeren. Je kan hier ook struisvogelrace doen en ik had het toevallig pas nog gezien op tv dus ik was daar erg benieuwd naar. Alleen wijzen ze je er erg op dat het op eigen risico is en alleen gekke Amerikanen het meestal doen. haha dus ik dacht al snel laat maar aangezien ik ook met mijn ontstoken oor zat. Maar Rianna besloot het wel te gaan doen. Het was super komisch om te zien, het was dan ook een perfecte afleiding voor mijn pijnlijke oor. Je had Rianna dr kop moeten zien toen ze eraf kwam, ze vond het eigenljk toch wel erg eng haha wat hadden we gelachen!

Na de struisvogelfarm zijn we naar Westpunt gereden daar heb je grote en kleine knip. Een strand waar je lekker kan zwemmen, zonnen en van de rotsen duiken. Deze dag kon ik niet meer echt genieten zoveel oorpijn dat ik had en heb ik dan ook niet zoveel meegekregen van dit strand omdat ik al de tijd heb geslapen om de pijn niet te voelen.
s´avonds besloot ik toch maar om wel op Curacao naar de dokter te gaan omdat ik de pijn ondertussen niet meer kon verdragen. Er werd ons verteld eerst naar het ziekenhuis te gaan. Nou mooi niet we werden gewoon weer weg gestuurd. Ondertussen was mijn geduld echt op maar ik kon niet meer doen dan alleen maar wachten. Uiteindelijk een dokter opgebeld die mij verder kon helpen. Hij zag dat het flink ontstoken was en gaf recept om antibiotica te halen en oordruppels. Gelukkig mocht ik nog wel met dolfijnen zwemmen en mocht ik ook gewoon terug vliegen naar Suriname!
s´avonds "ziek" in bed gelegen in de hoop dat ik in die korte tijd nog zou verbeteren om daarna naar mambo beach te gaan waar een feest was. Maar helaas ik knapte niet op, wat ik van te voren wel had kunnen bedenken natuurlijk. Dus mambo beach ging aan m'n neus voorbij.

Zondag
DOLFIJNEN ZWEMMEN! om 8 uur moesten we aanwezig zijn bij seeaquarium. We kregen een filmpje te zien en veel uitleg & instructie. Al snel daarna konden we het water in met de zwemvliezen aan. We gingen met groepjes van 5 en hadden per 5 allemaal een eigen "trainer". We gingen spelletjes doen met de dolfijnen en er waren momenten dat je rustig moest zwemmen met de rug naar de dolfijnen dan kwamen ze vanzelf langs je zwemmen en mocht je ze aaien. Wat een super lieve beestjes zeg!! En zo lekker zacht. Ja, Het was echt zo super leuk! De foto's en dvd's zijn dan ook allemaal in the pocket:) Wie er nieuwsgierig is mag die natuurlijk komen bekijken als ik terug ben;) Daarna kregen we nog zeeleeuwen show en kon je een kus krijgen van een zeeleeuw. Die konden we natuurlijk niet overlsaan. ;) Vlak daarna nog de dolfijnen show wat ook weer super was om te zien.
Na het see aquarium zijn we naar mambo beach gegaan om hier nog de laatste paar uurtjes relax door te brengen. En in de middag om 4 uur moesten we alweer op het vliegveld klaar staan om terug te gaan naar Paramaribo.

Dit was wel een beetje de Curacao ervaring! Hopelijk is m'n verhaal niet al te lang geworden en anders.. sorry! ; -)

Foto's volgen zo snel mogelijk!

Dikke zoenn




  • 29 Juni 2011 - 06:09

    Daantje:

    Echt weer een super leuk verhaal !
    Ben echt jaloers op julliee =P
    De tijd gaat wel snel he.. Dus geniet nog van alle momenten ;)
    Dit weekend hadden we je paps nog gezellig op bezoek met bbqen !

    Tot snel xxx

  • 29 Juni 2011 - 10:38

    Rene!:

    hahah!
    jeetje meerel, wat een lekker verhaaltje weer! volgens mij zijn jullie die vertragingen zo onderhand wel gewend:P! die foto van het vliegtuigje is echt leuk! echt ZO klein is het:O!
    Dolfijnen zwemmen was zeker wel echt een hoogtepunt daar zo!

    i'm jealous much!!!:P!

    Verhaaltje was zeker niet te lang hoor! heb er van genoten!

    kuskuskus!

  • 29 Juni 2011 - 11:00

    Esther:

    he merel,

    Leuk om te lezen hoor al je verhalen.. echt super wat ja allemaal mee maakt en doet!
    hoop dat het met je oor weer wat beter gaat..
    geniet er nog even van,

    xxx

  • 30 Juni 2011 - 09:14

    Linda:

    Zoals je ziet ben ik weer helemaal bij, dus wacht met smart op het volgende reisverhaal!!!

    Kus Lin

  • 05 Juli 2011 - 09:20

    Michelle:

    Ik ben jaloerrrrsss! geniet er van kusss miess XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 153102

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: