SU live it. love it - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merel Engels - WaarBenJij.nu SU live it. love it - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merel Engels - WaarBenJij.nu

SU live it. love it

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

13 Juni 2011 | Suriname, Paramaribo

Suriname een land zo anders dan nederland en toch vertrouwd, zo ver weg en toch dichtbij. Inmiddels ben ik gewend aan het leventje hier. Het is alweer 3,5 week geleden dat ik vertrok vanuit Nederland. De indruk die ik over suriname had voordat ik heen ging is zo anders nu. Je hoort altijd wel verhalen hier en daar maar als je er echt bent is het toch totaal anders dan de beelden die in je hoofd afspelen door verhalen die je heb gehoord. Ik zou dan ook iedereen aanraden ooit een keer naar Suriname te gaan! 1 ding wat je gelijk zal opvallen; Nederlanders zijn verwend!

Inmiddels zitten er ook alweer een aantal werkdagen bij isra's daycare op. Even een korte samenvatting daarover. Iedere dag komen dezelfde kinderen wat ideaal is om zo de kinderen goed te leren kennen en zij mij. Voor iedere dag had ik activiteiten voorbereid om de kids wat nieuws bij te leren, en ze natuurlijk ook te vermaken. Zo heb ik bijvoorbeeld iedere dag stoelendans met ze gedaan. Iets typisch Nederlands, ik dacht dat wil ik met ze doen. En wat je ook verzint ik mag alles met de kids doen en alles word ook gewaardeed. Dat is zo mooi aan de mensen hier. Ik had dus mijn eigen boxjes mee genomen waardoor we gezellig muziek hadden. De kids snapte er de eerste paar keer natuurlijk niks van maar na het vaak herhaald te hebben begonnen ze het wel beter te begrijpen;) Ook had ik deze dag de kinderen getrakteerd op een knetterlolly wat ze natuurlijk super grappig vonden.
Verder hoorde ik een van die dagen dat een collega waar ik net 1 weekje mee had gewerkt ziek is en voor langere tijd afwezig dus ben ik met de kids een knutselwerkje gaan maken voor haar met lieve teksten er op namens de kids. Wat ik verder nog met de kids heb gedaan: Cijfer boekje 1 t/m 10 geknutseld, Stoepkrijten, Ketting van rietjes gemaakt, zakdoekje leggen, Film Rio gekeken, Kussensloop versierd met textielstift. De kinderen zijn niet normaal enthousiast als je iets met ze wilt gaan doen. Soms denken ze op dat moment alleen maar ikke ikke ikke, ze zijn helemaal niet gewend dat er zo vaak iets met ze gedaan word.

Vorige week zondag ben ik met Imke naar een kerkdienst gegaan. Imke is het meisje met wie ik een appartement deel. We kwamen aan bij de kerk en werden al heel lief verwelkomt en er werd gevraagd of ze ons naam achter mocht laten. Het eerste uur kwamen er allemaal gospelkoor achtige liedjes die je ook allemaal mee mocht zingen. En iedereen doet enthousiast mee. Wat een feest in de kerk! Vond het heel mooi om te zien. Na deze liedjes kreeg je de kans om de mensen om je heen een hand te geven, wat iedereen om ons heen dus ook deed. Daarna werden de "nieuwe" gasten opgenoemd waar vervolgens door iedereen voor geklapt werd. Onze namen dus ook aangezien we onze namen achter hadden gelaten besefde we al snel. Daarna werd er nog een "toneelstuk" opgevoerd en toen nog een tijdje een preek over de oorlog en de vrijheid. We zijn iets eerder weg gegaan omdat er onverwachts een dagje white beach op de planning stond. Dus toen nog lekker op white beach gehangmatteerd (nieuw werkwoord bedacht door de surinamers hier ;-) ) & gezwommen.

We zijn net terug gekomen van een weekendje Pikin slee een marrondorp gelegen in het midden van suriname aan de boven-surinamerivier. Het verslag moet nog even op zich wachten maar zal dan ook snel op mijn weblog tervoorschijn komen!

Bedankt voor het volgen allemaal!

BRASA - knuffel

Lfs x

  • 12 Juni 2011 - 22:25

    Myrna:

    Haai Sis,
    Wat een leuk verhaal, wat doe je toch eigenlijk veel met al die kids. Gelukkig reageren ze er enthausiast op, dan weet je zeker dat het wordt gewaardeerd. Ik vol spanning lezen tot het verhaal van Pikin Slee. Op het hoogtepunt stopt het en moet ik wachten tot het volgende verhaal. Wat een cliff hanger, je kijkt teveel naar goede tijden denk ik ;)
    Liefs, X Myrn

  • 12 Juni 2011 - 23:02

    Nandajo:

    haha myrna heeft gelijk.. echt een cliffhanger! zooo spannendd!:P wel ergg leuk hoor op het dagverblijf! die kindjes zijn zo schattig! en leuk dat je zoveel met ze kan/mag doen!
    Nou ben benieuwd naar Pikin Slee! Ga die van myrna alvast lezen haha

    Liefs

  • 13 Juni 2011 - 02:16

    Marsha & Marcel:

    Lady's

    Its will be so great!!! daim wat een gezelligheid...idd so chill :D

    Erruggg leuk...de verhalen en ook de foto's een groot avontuur....

    We zien jullie binnenkort!!! of jullie het nou willen of niet....wij zien er erg naar uit om jullie weer te zien...

    TOT SNEL DAN!! kusssss Marsha en Marcel en de kids xxxxx

  • 13 Juni 2011 - 20:29

    Samantha:

    Super leuk je verhalen te lezen! en het kinderdagverblijf klinkt echt super! heerlijk werk lijkt me!

    Geniet ervan!

    Xx

  • 14 Juni 2011 - 05:49

    RENE Is GROOT:

    Hahaha! Jaa meer kom jij aan met je cliff-hanger! I wanna know al about pikin slee!
    Je bent echt fantastic met al die kids! Super leuk om te lezen! Vanaf nu ga ik al je mailtjes lezen in de bus aangezien ik natuurlijk nu weer elke dag met de bus naar work ga:p!

    Dikke kus

  • 14 Juni 2011 - 05:51

    Rene Again:

    Omigod en die dude met dat HAAR ! Hahhaha te funny!

  • 14 Juni 2011 - 18:16

    Zusjes Dijkman:

    hey meer, wat leuk allemaal, leuke verhalen en de kindjes zijn heel enthousiast! we houden je in de gaten met je verhalen haga groetjes van de familie hier xxx

  • 15 Juni 2011 - 19:47

    Tante Ingrid:

    Hoi Merel,
    je hebt een heel leuk verslag geschreven en met de foto's erbij kunnen we het geweldig volgen. Wat een leuke dingen doe je daar met de kids, die gaan je straks erg missen. Leuk dat je met Myrna nog naar Curacao gaat, geniet ervan ik blijf je volgen.
    Liefs brasa tante Ingrid

  • 16 Juni 2011 - 09:55

    Mies:

    Heej Merel,

    Wat goed om te horen dat het je zo bevalt in Suri:-)
    Wat doe je super veel leuke dingen met de kids echt super om te zien. En leuk dat zij het ook zo waarderen:-)

    Je bent verder lekker aan het genieten zo te lezen en te zien op je foto's wat lekker :-) Leuk dat je een kerkdienst hebt bij gewoond dat zal wel een mooie ervaring zijn. En het Marron museum is natuurlijk wel iets heel speciaals. Je kan gewoon zeggen dat er een museum bestaat met de naam van je broer hihi.

    Meis geniet nog lekker daar in het heerlijke Suri :-)

    Liefss dikke kusss

  • 16 Juni 2011 - 14:14

    Leonie:

    Heey meis!
    ik liep een beetje achter met je verhaaltjes maar ben weer bij hoor haha!
    Wat doe je veel leuke dingen met die kids, ze zullen wel blij met je zijn daar ;)
    Is het stappen in su een beetje leuk?! Of mis je ons vertrouwde cafetje haha :P we zijn er bijna nog elke wee te vinden hoor!

    Chick geniet van je laatste weekjes en heel veeel plezier in curcuao met myrn!

    Xxxx

  • 21 Juni 2011 - 07:04

    Tukkie:

    Ook verhaal 3 heb ik weer gelezen hoor! Echt super leuk wat je allemaal met die kindjes doet! Crea bea!!!

    Kus Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 153102

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: