Dag 2 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Heeeej!

Het begon vannochtend lekker met een ijs koude douche! Ze hebben hier niet al te lang warm water, je moet net mazzel hebben een warme douche te treffen.

Als eerst zijn we vannochtend naar de supermarkt gegaan om brood te halen, de supermarkt zit hier een paar meter verderop. Daar kwam een jongetje naar ons toe van een jaar of 9, en brabbelde wat in het Romeens. Ik dacht dat hij geld wilde maar dat was niet zo. Geld moet je trouwens nooit geven, dan blijven ze komen. Nanda gaf hem een manderijn en hij zag er weer helemaal happy uit. Echt byzonder was dat. Ook zijn we vandaag naar de Ikea gegaan om beddengoed etc te halen voor als we morgen in Geron foundation zitten. We zijn met de taxi gegaan, weer lekker sjeesen met hier en daar getoeter. En zoals de taxi chauffeur zei: it's like the jungle haha;) Tegen over de Ikea zit carefour daar zijn we ook nog heen gegaan, dat is een super grote super markt en deze ook met winkel centrum.

We gaan van hot naar her met de taxi want dat is hier makkelijk te betalen. Als we morgen in sector 5 zitten (slechtste gebied in Boekarest) geron foundation, kopen we een tram abbonement. Die is erg handig om naar ons stage te gaan en dit kost 40 lei per maand. Nu zitten we in sector 1, het beste gebied in Boekarest.
Toen we naar huis gingen vanaf Ikea was het een gedoe met de taxi, de taxi chaffeurs willen je allemaal afzetten door veel meer lei te moeten betalen dan eigenlijk nodig is. Dus het duurde even tot we echt een goeie taxi hadden, er kwamen daar ook helemaal niet veel taxi's haha. Heel handig:P
We zijn vanavond weer uiteten geweest, maar dan in de buurt van Villa butterfly, waar we nu slapen. Het koste ons maar 7 euro p.p.

Morgen gaan we naar onze vaste slaap plaats waar we de rest van de weken zitten. Eindelijk alles lekker opbergen in de kamer, en niet alles meer op een hoop in je koffer. ;)

Ik denk dat morgen of overmorgen foto's op m'n site komen, waarschijnlijk is daar wel een computer waar het zo is gedaan.
Het is trouwens lekker weer hier! we lopen in ons zomer schirtje op straat en zelfs nu om dit tijd stip heb ik nog geen vest aangetrokken.

Echt leuk al die berichten, leuk om te lezen!!

Ik ga weer stoppen, we gaan vanavond stappen! Ben echt benieuwd hoe dat hier er aan toe gaat:D

Nou, Tot volgend bericht!
Dikke kus

• 12 April 2008 - 19:25

Leeeee:

Have fun tonight girlie!
    en regel maar een leuke patrovskii hahahaaaaa =)

KUSJEEEEE XXX

• 12 April 2008 - 19:56

Marsha:

Veel plezier, we kijken al uit naar je volgende berichten.....:-)

Liefs Marsha Marcel en de kids

• 12 April 2008 - 20:05

Myrnaa:

Heey zussiee,

Wat een leuk verhaaltje nu 2 dagen al vol belevenissen. Ik zit nu thuis klaar voor 90's NOW. Ik zal aan je denken als jij daar tussen die rare roemeense kerels staat:P:P Ik zal veel fotos voor je maken:P dan heb je niets gemist haha.!!
    l0ve U en veeel plezier nog

Kusje Myrna

• 13 April 2008 - 01:50

DJ Patrick:

Hey Merel (en Beau)
    leuk hoor de verslagen

zal vanmiddag in mijn programma op de radio nog wel een keer dit site adres en rekeningnr noemen.

suc6 verders

Patrick
    RTV Purmerend

• 13 April 2008 - 02:43

Myrnaa:

Merelll 90's NOw was echt cool, Volgens mij was het bij jou ok wel cool of niee?? ik heb filmpjes en fotos gemaakt zodat je dr toch een beetje bij bent. Ik heb alleen niet zoveel fotos als de vorige keer, wnt die jongens wilde allemaal niet :S Beetje jammer weer. Ik ga nu lekker chillen en mn bed in..!!

Kusje Lovee youuu

• 13 April 2008 - 02:43

Evalien:

myrna is alleen een beetje dronken want ze moest elk woord opnieuw typen omdat ze het fout deed maar ik ook..
    Veel plezier!!!!
    x

• 13 April 2008 - 08:06

Rene Engels:

merel als je als eerste opstaat heb je een warme douche groetjes papa

• 13 April 2008 - 14:48

Myrna:

Jaa Merel dat wat papa zegt vind ik ook wel een goeie:P Gewoon als eerste je bed uit voor een warme douche :P haha (L)U

• 13 April 2008 - 17:57

Manou:

Hee dude zo te zien heb je het naar je zin! hoe was het nachtleven? xxx veeeel succes

• 15 April 2008 - 16:35

Mies:

Eeej merel
    leuk om te lezen dat jullie al veel aan het bekijken zijn, best raar dat er zo veel verschillen zijn tussen de sectoren.
    veel plezier met uit gaan :)

Kusss