aangekomen in Roemenie - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu aangekomen in Roemenie - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

aangekomen in Roemenie

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Buna!
Eindelijk ben ik dan in Roemenie, en zie ik het is in m'n eigen ogen! Na al die verhalen vond ik het wel eens tijd worden om er ook echt te zijn. De reis verliep helemaal goed. Met een korte tussenlanding in Zurich zijn we daarna met het vliegtuig van 09:50 vertrokken naar Boekarest. Op het vliegveld van Boekarest werden we heel netjes opgehaald en naar villa butterfly gebracht waar we de eerste 2 nachten overnachten! Op zondag gaan we naar ons verblijf plaats waar we de rest van de tijd zijn. Op de weg is het erg druk alle auto's die scheuren, en het busje waar we in zaten leek wel uit elkaar te vallen. Erg grappig weer allemaal!
We hebben een gezellige groep! We zijn met 10 leerlingen en 1 begeleidster.

In het weekend gaan we beetje Roemenie bekennen. Maandag en Dinsdag gaan we naar alle stage plekken en Woensdag moeten we dan echt beginnen! echt spannend hoor!

We zijn vandaag met de taxi naar Boekarest stad gegaan, 20 minuutjes hier vandaan. De auto's rijden als gekke, je hoort de hele tijd getoeter om je heen haha echt om te lachen, ik ben een paar keer flink geschrokken omdat we dan weer is bijna een aanrijding kregen, maarja volgens mij is dat normaal hier want iedereen rijd kris kras door elkaar heen;) De taxi kost hier echt niet veel, 5 euro voor een rit. en dat deel je dan nog door het aantal personen met wie je in de taxi zit. Ze gebruiken hier trouwens Lei. Het aantal Lei : 3 dan heb je ongeveer euro's.

We hebben vanavond met zn 11e bij een italiaan gegeten. Daar kwamen we op een gegeven moment ook de andere groep meiden tegen die hier de afgelopen 2,5 maand hebben stage gelopen. Echt toevallig weer!
Ik heb ook alvast een roemeens simkaartje gekocht zodat ik goedkoper kan bellen of smsen. Als jullie mij smsen is het voor jullie goedkoper dat gewoon op mijn NL nummer te doen.
Roemeense Nr: 076 2349514


Mijn adres waar we vanaf zondag verblijven is:

Geron Foundation
Aleea salaj 6
sector 5 Bucharest
Romania


Liefs Merel

  • 11 April 2008 - 13:22

    Jorien:

    Heey Mereltje! Goed dat jullie veilig zijn aangekomen! Nou meissie! Veel plezier en doe voorzichtig! Kus Jorien

  • 11 April 2008 - 13:42

    Marron:

    Hey, Merel... Fijn dat alles is goed gegaan. Maar klinkt wel een beetje verdacht, haha. villa butterfly en opgehaald door 2 meneertjes??.. hihi.

    SOrry dat ik je vannacht niet gebeld heb, maar lag zelf nog heerlijk te slapen. Vanavond zal ik nog wat geld voor jullie overmaken zodat je wat leuks kunt gaan doen voor de kids daar. Wanneer kunnen we de eerste fotos verwachten?

    Nou, Toy Toy TOy... and heel veel succes!

    Greetz, Marron

  • 11 April 2008 - 14:27

    Karen:

    Hoi Merel,

    goed te horen dat je goed bent aangekomen.....
    blijf je volgen.....

    groetjes Karen

  • 11 April 2008 - 14:43

    Joyce:

    Ook jouw blog ga ik volgen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! xx Joyce

  • 11 April 2008 - 16:07

    Evelien:

    HeyHey
    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen in Roemnie. Geniet nog even van de eerste dagen zonder stage. Is het daar ook een beetje mooi weer? Heel veel plezier van het weekend!

  • 11 April 2008 - 16:22

    Myrna:

    Heey Lieverdd,

    Wat leuk zo snel een berichtje.. Ik zei tegen papa dat ik even ging kijken of je al iets had neergezet. Papa zei zoals gewoon nuchter, nee denk het niet hoor. Nou mooii wel.!!
    heeeeel veel plezier.. Wel een beetje stil zo hoor thuis..!!

    Kus Love you

  • 11 April 2008 - 17:56

    Mies:

    Eeej merel
    gelukkig heb je een goede vlucht gehad:)
    haha ja die busjes zijn erg gammel haha maar het went hoor:) en de drukte op de weg ook ahah het is soms wel gevaarlijk dus goed uitkijken:)
    heel veel plezier met het verkennen van boekarest.

    Kuss

  • 11 April 2008 - 21:14

    Murni:

    Heey merel, Ik krijg net pas je sms binnen ( 23.12 NL tijd) Uit het smsje begrijp ik dat je hem 12.00 uur heb gestuurd. Bedoel je daar smiddag's mee? Want dat is die wel erg laat aangekomen of bedoel je savonds. Ik zal meteen het goede nummer drbij doen want er komen dus nog meer cijfers voor.!!

    +40762349514 Zo krijg ik hem dus in mn telefoon.

    Kusje Myrna

  • 12 April 2008 - 06:56

    Marsha:

    Hoi Lieverd.....

    Wij zijn blij dat alles goed is gegaan!!
    We blijven je volgen (:-)

    Kus Marsha

  • 12 April 2008 - 07:00

    Marcel:

    Heel veel plezier in Roemenie.

    Groetjes Marcel

  • 12 April 2008 - 07:59

    Rene Engels:

    wat leuk dat we nu al wat lezen uit roemenie veel succes groetjes papa

  • 12 April 2008 - 11:20

    Rina:

    Hoy Merel
    Leuk zo, om je belevenissen mee te kunnen lezen!
    We blijven je volgen.
    Liefs Rina

  • 12 April 2008 - 13:23

    Henk:

    Kijk nog even wat een dacia 7 persoons kost gr,henk

  • 12 April 2008 - 15:22

    Marsha:

    Waneer is je volgend verslag?

    hahahahah

    Gr. Mars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 153358

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: