B. van Bonaire - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu B. van Bonaire - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Merel Engels - WaarBenJij.nu

B. van Bonaire

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

09 September 2022 | Curaçao, Curaçao

Bon Nochi!

Jaaaa daar ben ik dan! Op Bonaire [e-2764]️.

Op donderdag vertrok ik om 9:15 naar hato airport. Ik had voor de zekerheid de taxi wat eerder besteld want je weet het maar nooit hier. Uiteindelijk stond de taxi er een kwartier eerder!

Op airport heb ik nog even genoten van een koffie en een pastechi met kip. Ik dacht nu kan het nog. Maar pastechi heb je gewoon op ieder eiland![e-1f602]

Ongeveer 1,5 uur van te voren ben ik in gaan checken. Eigenlijk had ik teveel kilo’s en moest ik gaan bij betalen. Toen ik voorstelde wat uit mijn koffer te halen vraagt de jongen aan mij “wil je even die meneer achter je roepen”.

Hij regelt dat we samen kunnen inchecken waardoor ik geen extra kosten heb aan mijn koffers. Wat fijn toch dat ze mee denken[e-1f601]waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?!

Ik blij, alles mag gelukkig mee!

Eenmaal binnen loop ik wat rond maar hier ben ik zo klaar mee want het is niet zo groot. 10 jaar geleden ben ik hier ook geweest maar het ziet er een stuk vernieuwder uit. (Logisch wel, 10 jaren later).

Rond 11:30 kunnen we gaan boarden en we worden met de bus naar het vliegtuig(je) gebracht. In dit vliegtuig(je) kunnen zo’n 20 man dus je kan je voorstellen dat het lekker knus is!

Ik moet mezelf afleiden met een leesboek om niet claustrofobisch te worden[e-1f602]. Het leesboek doet goed z’n werk!

De piloot zegt door de speakers dat we zo gaan vertrekken en of we nog even de noodinstructies kunnen doornemen op het kaartje voor ons. (die overigens bij mij ontbrak) Hier moest ik om lachen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?

Na 25 minuten landen we alweer op Bonairse bodem. Ik zie mijn handbagage koffer uitgeladen worden en kan m zo meenemen als ik uit stap. Na het betalen van toeristen belasting (75 dollar) en het ophalen van mijn grote koffer staat Fleur op mij te wachten om me mee te nemen naar het Poko Poko resort.

De scooter zou vandaag om 15:00 worden gebracht maar er was iets mis gegaan met de reservering waardoor ik vandaag helaas geen vervoer had. De rest van de dag en avond doe ik het lekker rustig aan (Poko Poko) en ben ik nog een beetje gaan chillen bij het zwembad(je). Die je beter dompelbad kan noemen[e-1f602]

Vrijdag 9.9

Om 9:00 word mijn scooter gebracht. Ik word meteen blij als ik hem zie. Zo’n leuk ouderwets ding! Hier kan ik wel leuk op touren.

Daarna ga ik meteen op zoek naar een supermarkt, even wat boodschapjes inslaan! Je schrikt soms van de prijzen hier. Maar daar hadden sommige mensen me al op voorbereid. Nederland is opeens niet meer zo heel duur als je hier de prijzen ziet!

Ik rij door naar het stadje want om 12 uur heb ik een gesprek bij meat [e-38] eat een restaurant in Kralendijk om te kijken of het wat voor mij is om te werken.

Na het gesprek maak ik een wandeling door het stadje. Even op verkenning!

Dan besluit ik een lekker ijsje te nemen bij Gio’s.

Na dat ik nog een rondje heb gelopen langs het water, ga ik weer verder op de brommer. Ik rij gewoon een beetje rond om de boel te verkennen. Uiteindelijk beland ik bij Hillside resort waar ik besluit bij het (iets grotere) zwembad door te brengen.

Vlak voor het donker word rij ik nog even naar van den tweel (Albert Heijn) en toen ik de laatste inkopen die ik nog vergeten was.

Voor het donker naar huis want met al die gaten in de weg is het niet zo verantwoord om in het donker te rijden. Wat word ik toch verstandig hè [e-1f602]

Enjoy the weekend!

Ayo

Tot spreeks[e-2764]️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 153091

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: