Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Pattaya

Blijf op de hoogte en volg Merel

11 Februari 2016 | Thailand, Pattaya

2 nachten Pattaya

Sawadee!

Na een vlucht van 12 uur landde we veilig op Thaise bodem! Hier zoeken we de taxi op en rijden naar Pattaya hotel bayview. Wij denken heel wijs te zijn en proberen gelijk mee te gaan met het dag ritme. Helaas denkt de jetlag daar iets anders over. Het was inmiddels half 8 s'ochtends dat we bij het hotel aan komen (Nederlandse tijd 01:30) en gaan na het inchecken op pad om Pattaya te ontdekken. Veel leven was er om dit tijdstip nog niet. We wandelen langs het strand en zijn wat gaan drinken in een bar. Daarna zijn we de straat door gereden met de pick up taxi. Dit is een open taxi (pick up truck) die je iedere seconde langs ziet rijden, die ook allemaal naar je toeteren of je toevallig mee wilt en waar je zo in kan stappen. Als je uit stapt betaal je 20 baht wat omgerekend 0,50,- euro cent is. Hierna besluiten we terug naar het hotel te gaan om ons bikini aan te trekken en een duik te nemen in het zwembad. We kunnen niet op tegen de jetlag en de rest van de dag besluiten we het rustig aan te doen.
S'avonds eten we een heerlijk Thais gerecht in het restaurant van het hotel.

Woensdag worden we lekker op tijd wakker (lees: 7 uur) en besluiten dan ook op tijd te gaan ontbijten. We mogen genieten van een super uitgebreid ontbijt waar ze zelfs een egg station, smoothie station en waffle station hebben staan. Als je hier iets van nam word het bereid waar je bij staat. Na het ontbijtje besluiten we in eerste instantie om te beginnen met de Sanctuary of truth na 3 kwartier een wandeling te hebben gemaakt richting de tempel komen we erachter dat ons portemonnee nog op bed ligt. Zo komen we niet ver natuurlijk , heel handig. Haha. We keren weer om de weg terug naar het hotel. Na dat we dit keer weer met portemonnee op stap gaan beginnen we vervolgens met de big buddha. We stappen de open taxi in en rijden door de walking street, op naar de big buddha. De walking street zegt het zelf eigenlijk al. Dit is een lange straat met bars, ladyboys, tattoo shops, massage salons en restaurants. Overdag is hier niks te beleven maar s'avonds vanaf 5 uur komt het allemaal tot leven. Bij de big buddha (Wat Phra Khao Yai) aangekomen moesten we ons eerst nog even fatsoenlijk aankleden door een sjaal om te wikkelen omdat je niet naar binnen mag met open armen en blote benen. Na hier eventjes rond gelopen te hebben zijn we verder gegaan naar de tempel Wat Khao Phra bat. Deze was minder mooi, zag er vervallen uit en onverzorgd. Wat wel heel mooi was hier was het view point. Prachtig uitzicht over de stad Pattaya. Hier hebben we even wat gedronken in een tentje coffeebreak op de top van de berg met super mooi uitzicht.
Even later zijn we terug gelopen richting de stad en hebben we een hapje geluncht in een restaurant aan de boulevard.

Na de lunch zijn we verder gegaan naar Sanctuary of truth. Dit is een tempel helemaal van hout gemaakt. We betalen 500 baht entree en komen precies op tijd om de Thaise dans mee te pikken. Er word aan deze tempel al ruim 25 jaar gewerkt en ook nu konden we mee kijken hoe het hout bewerkt word. We moesten dan ook een bouwvakkers helm op om hier rond te kunnen lopen.
Aan het einde van de middag laten we ons afzetten bij het hotel en maken ons klaar om een hapje te gaan eten in the walking street. Hier vinden we een leuk restaurant met uitzicht op zee. Daarna lopen we nog even de straat door en kijken naar wat er allemaal om ons heen gebeurd haha. Eenmaal op de terug weg naar het hotel besluiten we nog om een voetmassage te nemen en hebben hier bijna 1 uur gezeten voor €4,50. Hoe goedkoop kan het zijn!

Vandaag reizen we verder naar Bangkok met de trein of de bus. Waar we 3 nachten zullen verblijven in hotel chatrium riverside.

Xxjes!

• 11 Februari 2016 - 11:04

Leonie:

Meiden super leuk allemaal :) have fun and enjoy!! XXX

@ Meer: Hoe kan ik hier opeens mailtjes van krijgen hahaha of komt dat omdat ik me hier ooit is voor heb aangemeld met je vorige reis?