Palumeu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merel Engels - WaarBenJij.nu Palumeu - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Palumeu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Mei 2011 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,
Als eerst bedankt voor de goede/leuke idee'en wat ik eens zal koken voor de kids. Jullie horen snel wat het geworden is;-)

Alweer een lang weekend voorbij, waarin we weer veel hebben gezien en gedaan.Ik was gebleven bij donderdag. Donderdag avond zijn we gezellig met z'n 6e naar het pannekoeken restaurant geweest. Na het eten ben ik met David, Heidi en Eline even naar Mapau gegaan, een van de vele casino's hier. Hier mag je gratis drinken tijdens het gokken. Ik heb even mee gedaan met roulette onder het genot van een borgoe met sprite. Uiteindelijk 11 SRD winst, wat eigenlijk niet zoveel is, Namelijk iets meer dan 2,50,- haha. Toch leuk! Je kan er hier toch 4x van mee met de taxi.

Vrijdag moesten we 10:15 klaar staan bij vliegveld zorg&hoop. Hier leerden we al snel de groep kennen waar we het aankomend weekend mee door zouden brengen. Om 11 uur gingen we met een klein vliegtuigje opstijgen, op naar Palumeu!
Onderweg vanuit het vliegtuig zagen we Zanderij (luchthaven), het brokopondo stuwmeer, natuurpark brownsberg & saramaccaanse dorpen.
Na een klein uurtje landde we op palumeu. We landde op een "grasveld" wat ze hier de landingsbaan noemen;-). De aankomsthal was een klein hutje haha. Na een welkomsgesprek, hapje en een drankje kregen we ons hutje toegewezen. Vlak daarna begon ons eerste "activiteit" we gingen met de boot een stuk stroomopwaarts varen om even later eruit te springen en vervolgens lekker terug te drijven met de stroming mee.Daarna maakte we nog een wandeling door het indianendorp. Waar de indianen lieten zien hoe katoen gespannen word, pijl&boog gemaakt word en we hebben cassave brood mogen proeven.s'avonds lekker geluierd in de hangmat.

Zaterdag begonnen we om 07:15 met joga. En om 08:00 stond er een lekker ontbijtje voor ons klaar. Na het ontbijt gingen we met de boot opweg naar de jungle, klaar voor de jungletocht. Deze tocht duurde 2,5 uur. Onderweg kwamen we allerlei verschillende dieren tegen. Een slang (die ik met gelukt heb kunnen zien omdat ik voorop liep), kleine tot grote spinnen, vlinders & miljoenpoot. Het laatste stukje van de tocht beklommen we de berg Potihill. Waar we boven op de top van het uitzicht konden genieten. Even later de tocht weer terug naar de boot. En toen met de boot weer terug naar onze hutjes. Om 5 uur gingen we leren pijl&boog schieten. Toch moeilijker dan je denkt en leuk om gedaan te hebben! s 'avonds kwam er een enorme pad op bezoek. ja echt mega! meer woorden heb ik er niet voor;) Bekijk maar gewoon de foto's.

Op zondag na de joga en het ontbijt gingen we met de boot naar een stroomversnelling waar we de hele dag hebben gechillt. Hier kon je in de stroming zitten en een beetje zwemmen. De helft van de groep ging ook nog vissen en hadden een piranha gevangen die in de avond op tafel werd geserveerd. Ik heb een klein stukje geproefd en moet zeggen dat het helemaal niet zo vies is. (Alleen het idee dat ie een paar uur daarvoor gevangen was wel) S'avonds liet Henk (onze gids) een powerpoint presentatie zien over de geschiedenis van het dorpje Palumeu. Daarna met de groep nog wat gekletst en drankje gedronken.

Maandag stond om 8 uur weer het ontbijt voor ons klaar. Daarna moesten we de tassen inpakken en klaar leggen in de vertrek hut. Even later kregen we nog een uitgebreide dorpswandeling en konden we souvenirtjes kopen, waar ik 2 armbandjes heb gekocht. Ze zijn zo strots op hun werk dat ik het niet kon laten liggen. We zagen ook een kindje die met een mini aapje aan een touwtje liep. Best wel een beetje zielig maar wel een schattig aapje. Nadat alle souvenirs waren ingeslagen liepen we weer terug naar ons "dorpje". Het enige wat we daar nog konden doen was wachten tot het vliegtuig ons op zou halen. Rond 1 uur vlogen we terug naar Paramaribo het was een super gezellig, leuk en avontuurlijk tripje! Eenmaal geland bij zorg&hoop werden we opgepikt door de taxi.
Bij felisa weer aangekomen besloten Eline & ik eventjes te gaan sporten. Zo kon Eline mij gelijk de plek om te sporten laten zien, want sport school kan je het niet echt noemen. Hier kan je gewoon gebruik maken van de fitnessapparaten van een hotel mits je er voor betaald. Nu heb ik gratis een proeflesje mee mogen doen. De volgende keer ga ik een abonnement aanschaffen. Dit kost 100 SRD voor 1 maand onbeperkt sporten & zwemmen. Dat is ongeveer 25 euro.

Ik heb nog nooit zoveel rijst gegeten in 1,5 week en ik hou er zelfs ook niet zo heel erg van. Aangezien we het vele rijst met kip van het afgelopen weekend wel zat waren zijn we lekker bij de pizza hut gaan eten met z'n 8e.

Leo even antwoord op je reactie van m'n vorige bericht: We zijn veel uiteten omdat je bijna net zoveel geld en soms zelfs minder kwijt bent aan uiteten dan dat je boodschappen doet en gaat koken;) haha.

Bedankt voor het volgen van mij weblog!

Xxxx

• 31 Mei 2011 - 21:46

Robert:

Ziee chill, mogen ze hier ook wel invoeren uiteten, goedkoper dan boodschappies! Maar klinkt allemaal weer goed hooor:D!

xxx

• 01 Juni 2011 - 01:09

Mars:

Yeahhh lady"s....

Weer zoooo een gave ervaring meegemaakt, het houdt maar niet op hahaha tjeeesssss )
    De foto"s spreken boekdelen erruggg leuk

Veel liefs van ons en suc6 met stage en vrijwilligerswerk

• 01 Juni 2011 - 03:54

Myrna:

Haai Sis,
    Wat een leuke avonturen beleven we toch weer in Suriname. Op naar nog meer mooie tripjes:)
    Liefs, X

• 01 Juni 2011 - 15:29

Ruben:

Hee Merel ,

Goed geregeld heh.
    Curacao beloofd ook wat te gaan worden.

xxx

• 02 Juni 2011 - 11:08

Tante Ingrid:

Hoi Myrna en Merel,
    jullie blijven geweldige weekenden beleven zeg. Gezellig zo met z'n tweetjes maar zo'n hangmat lijkt me niet zo veel. (ik draai nogal veel)
    Met de foto's kunnen we alles mooi volgen. Blijf genieten, wij blijven jullie volgen.
    Liefs tante Ingrid

• 03 Juni 2011 - 13:18

METS Travel & Tours:

Hallo Merel.
    Wij hebben jou link gehad en fijn om je ervaring te delen met vrienden en familie. Wij hopen dat de tour toppie-toppie was met onze gids Henk.

Geweldig allemaal.

• 06 Juni 2011 - 08:19

Nanda :

hee kereltje!

klinkt weer leuk allemaal zeg! en een prachtige fotos! k kan het me nog steeds niet voorstellen dat je daar ben gewoon! heerlijk!

Geniet ervan! Kus

• 06 Juni 2011 - 10:25

Milou:

Hee Merel,
    Echt erg leuk om jou verhalen nu te lezen hihi!
    Super dat je vrijwilligerswerk doet en dat je het zo naar je zin hebt, zeker heel dankbaar werk?
    HAVE FUN!
    xx

• 07 Juni 2011 - 08:42

Bianca:

Merelll.. wat een leuk verhaal! Leuke foto's ook. Je werk ook prima?
    Geniet er lekker van! xx

• 11 Juni 2011 - 18:57

Anouk:

schatje

wat een leuk verhaal weer! en super mooie foto's! geniet ervan

kus

• 21 Juni 2011 - 06:33

Linda:

Heeey globetrotter!

Jullie genieten echt daar! Ben best wel een beetje jaloers als ik dit allemaal lees!

Die pad is echt een JOEKEL!!!

Have fun!

Kus lin