Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Merel Engels - WaarBenJij.nu Jinja - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Jinja

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 April 2018 | Oeganda, Jinja

Donderdag 29 april

Waar waren we gebleven...
Donderdag ochtend zijn we om 9 uur vertrokken naar Jinja. De rit duurde uiteindelijk 3 uur door de drukte. Iedereen is op weg naar familie vanwege Pasen. Aangekomen in Jinja lopen we door de “winkelstraat” en bekijken wat souvenirs winkels. Ik merk al snel dat ze allemaal heel vriendelijk zijn. Als we alles wel zo’n beetje hebben gezien gaan we naar de lunch tent waar Joris op ons wacht. Hier eten we de lunch en vertrekken daarna naar de plek waar we op de boot stappen voor een boot tocht over de Nijl. Tijdens de boot tocht spotten we veel vogels. Als we mazzel hebben kunnen we ook bevers tegen komen, maar helaas die mazzel hebben we vandaag niet. We stoppen even bij the source of the nile. Maken een foto, bekijken de souvenirs winkels en varen weer verder. Na de boot tocht rijden we door naar de plek waar we overnachten. Nile river resort. Hele mooie plek met uitzicht over de Nile. We slapen hier in een safari tent op de berg. Heel cute! s’avonds eten we wat bij het prachtige uitzicht en spelen later op de avond nog een varkentjes spelletje waarvan ik de naam even kwijt ben. Heel komisch spel in ieder geval.

Vrijdag
Vandaag is de dag dat we gaaaaaan..... paardrijden! Om 10 uur vertrekt het bootje naar de overkant en lopen naar de manege waar we snel de eerste ontmoeting hebben met ons paard;) Na eerst wat veiligheid instructies zijn we er klaar voor. Het was een super mooie tocht door de lokale dorpjes maar het was toch ook wel heel spannend. Het ziet er zo makkelijk uit maar zo voelde het totaal niet. Had steeds het gevoel dat ik er af zou vallen! Haha dus dat mannetje mocht niet bij mij en m’n paard vandaan dan ging het goed! Na ongeveer 1 uur vond ik het mooi geweest en zijn terug gekeerd naar de manege. In de middag hebben Julia en ik een massage geboekt met wederom weer prachtig uitzicht over de Nijl! Na de massage hebben we nog geluncht en zijn daarna terug gegaan naar Kampala.

Zaterdag
Zwembad dag!
Je hebt hier in Kampala een aantal hotels waar je gebruik mag maken van het zwembad. Vandaag kiezen we voor het Sheraton hotel. Hier gaan we met de boda boda heen. We vermaken ons de rest van de dag aan het zwembad. Tussendoor even een lokale regenbui maar even later komt het zonnetje weer door.
In de avond gaan we uiteten bij quepasa een Mexicaans restaurant. Heel gezellig en leuk tentje!

Zondag
Zwembad dag 2.0
We zoeken dit keer het speke hotel op. Net iets mooier als die van gister. Dit hotel ligt op een mooie plek aan het Victoria meer. Bij het zwembad lopen de apen om je oren. Wat een gezelligheid! Ook vandaag komt er smiddags een lokale regenbui uit de lucht en helaas laat de zon zich niet meer zien daarna. Ik besluit om even een uurtje te gaan sporten in de fitness zaal die bij het hotel hoort. Met uitzicht over het zwembad kan je je prima vermaken in de sportschool. Aan het einde van de dag lopen we richting het Victoria meer. Hier is een paasfeest aan de gang met een live band. Een gezellig feestje. Daarna met de uber naar huis en niet zoveel meer gedaan.

Maandag en vrijdag hebben we nog een dagje vrijwilligerswerk, dan gaan we mee helpen in de gehandicaptenzorg. En tussendoor maken we een trip naar murchison falls (van di t/m do).

Tot snel
Xxxxx

• 02 April 2018 - 07:34

Myrna & Myas:

Hi tante Merel,

Super leuke dingen weer gedaan. Dat paardrijden heb ik als kond al afgeleerd Haha. Zooo goed van jou dat je even ging sporten. Benieuwd naar derest van je komende avonturen.
    Kus

• 02 April 2018 - 20:47

Danielle:

Kerel! Wat maak je veel dingen mee. Onwijs leuk!
    Ik zag bij nan al een paar mooie foto's!
    Ook die op een paard zag er stoer uit haha

• 02 April 2018 - 22:22

Ingrid:

Hoi Merel,

heel gezellig om je reisverslag te lezen. Je vertelt het heel leuk.
    Geniet lekker verder en ik blijf lezen.
    liefs en groetjes tante Ingrid

• 03 April 2018 - 17:05

Leonie:

Leuk om je avonturen weer te lezen meer!
    Geniet er nog even van! XXX