Terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Isidule, Zuid-Afrika van Merel Engels - WaarBenJij.nu Terug in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Isidule, Zuid-Afrika van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Terug in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Isidule

Hoi Allemaal!

Hier ons laatste berichtje alweer!!

Dinsdag 3 maart
Vic falls - bulawayo

We vertrokken weer op tijd vanuit Vic falls naar Bulawayo. Op naar ons laatste overnachting in Zimbabwe. Eenmaal aangekomen konden we kiezen voor een upgrade voor 12 dollar per persoon. Dit betekent geen tent opzetten en weer een nacht in een heerlijk bedje. Deze kans hebben we natuurlijk niet laten schieten. Was een super schattig klein "huisje". Verder hebben we het rustig aan gedaan, niet zoveel geks eigenlijk. Boekje gelezen, wasje gedaan en de backpack weer geordend. Het zonnetje liet ons vandaag helaas wel in de steek. Toen de andere weer terug kwamen van de neushoorn safari hebben we een hapje gegeten en nog even bij het kampvuur gezeten.

Woensdag 4 maart
Bulawayo - tshipise

Terug naar Zuid-Afrika! We vertrokken vroeg want er stond weer een lange reis op de planning. Eerst nog even bij de grens ons paspoort laten zien om uit Zimbabwe te komen. Vervolgens ons paspoort laten zien bij de grens van Zuid-Afrika. Hier stond een mega lange rij voor de paspoort controle. Cardi kreeg het voor elkaar om voorrang te krijgen dit heeft ons een paar uur van ons tijd bespaard. Ze keken alleen niet zo vrolijk in de rij wat ik natuurlijk ook wel begrijp;). Op de camping hebben we ons tent opgezet en zijn al snel naar de zwembaden gegaan. Hier was ook een hot spring. Nou niet echt nodig met dit weer zou je denken. Toch was het heerlijk om hier even in te relaxen. Op de camping liepen apen rond. Diede had haar pak drinken ergens laten staan naast het zwembad vervolgens gingen de apen er mee vandoor. Vervolgens ook nog een zak chips die ze te pakken kregen. Toch grappig zo zwemmen en zonnen tussen de apen je moet alleen heel goed op je spullen letten dus relaxen was er niet echt bij :p
Na het zwemmen was het tijd voor een douche en heb ik wat geholpen met het eten klaar maken. We aten pompoen met gebakken aardappelen, kip en jamsquash. Jamsquash (als ik het goed schrijf) is het "zusje" van een courgette maar dan is het een ronde bol. In Nederland heb ik het nog niet eerder gezien.

Daar gaat ons laatste nacht in de tent, bij het kampvuur en op de mooie camping. Best een beetje gek idee.

Donderdag 5 en vrijdag 6 maart
Tshipise - Pretoria

Vandaag rijden we naar ons laatste bestemming Pretoria! Hier slapen we in Twana lodge wat beheerd word door een Nederlands koppel. Eigenlijk een soort villa wat hun hebben overgenomen en een lodge van hebben gemaakt. Super leuk!
Vrijdag ochtend zijn de meeste nog de soweto Tour gaan doen. Hier bezoeken ze een dorp van de bewoners hier. Ook Michelle ging mee. Ik besloot het lekker rustig aan te doen. Weer een keertje uitslapen en rustig m'n backpack in orde maken. Daarna aan het zwembad gelegen met een leesboek. Ons laatste dag is aangebroken. Vanmiddag naar Johannes burg om vanavond om 19:00 terug te gaan naar NL. Nog een nachtje doorbrengen in het vliegtuig en dan zijn we officieel weer terug op Nederlandse bodem. We hebben heel veel gezien in een korte tijd, bijna 8000 km er op zitten en een mooie ervaring rijker!

Tot morgen allemaal!

Xjes

• 06 Maart 2015 - 13:06

Myrna & Myas :

Wat een super reis hebben jullie gemaakt. De tijd is super snel gegaan. Ben wel blij als je straks weer thuis bent :)
    Goeie reis en tot morgen ;) kus