Wild kamperen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Wild kamperen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Wild kamperen

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Februari 2015 | Namibië, Swakopmund

Hallo Allemaal!

Hier onder het verslag van de afgelopen 5 dagen. Hopelijk heb ik het niet al te lang gemaakt;)

Maandag 16 februari

Vandaag zijn we eigenlijk de hele dag onderweg geweest van Kaapstad naar Oranjerivier wat tegen de grens van Namibië aan ligt. Het was een rit van 10 uur door Namaqualand. Onderweg maakte we een stop bij Klawer cellars waar we 6 verschillende wijnen konden proeven. Hier hebben we natuurlijk ook wat wijn aangeschaft, het is tenslotte aardig goedkoop hier. De tweede stop maakte we in het plaatsje springbok om te kunnen pinnen en wat water aan te schaffen. Het is super heet namelijk 40 graden. In Kaapstad was het toch anders daar stond meer frisse wind en was de temperatuur een stuk lager. Eenmaal bij de camping fiddlers creek aangekomen kregen we al snel een demonstratie hoe we de tent op moesten zetten. Binnen no time stonden alle tenten op hun plek onder een prachtige sterrenhemel. Natuurlijk namen we ook nog even een verfrissende duik in de oranjerivier waar je al in Namibië bent als je de oranjerivier over zwemt.
S'avonds stond er spaghetti op het menu gemaakt door Cardie en stond het kampvuur al snel aan. Wat een top sfeertje! Later op de avond kregen we nog een les over de sterren. Steven een van de reisgenoten van de groep is namelijk sterrenkundige.

Dinsdag 17 februari
Oranjerivier - fish river canyon (Namibië)

Vanochtend konden we weer wat uitslapen en een beetje bijkomen van de lange dagen en korte nachten. Om 8:30 zijn we gaan ontbijten en daarna nog even naar de oranjerivier gelopen waar we de andere helft van de groep die zijn gaan kano'en zagen aankomen varen. Toen was het ook weer tijd om de tent en backpacks in te pakken.
Om 12 uur gingen we verder reizen naar Fish river canyon wat in Namibië ligt een land links boven Zuid-Afrika. In Namibië zijn we ongeveer 10 dagen. Eerst nog bij de grens overgang paspoort controle en met een paar mooie nieuwe stempels mochten we allemaal mee Namibië in;)
Eenmaal bij Camping Hobas aangekomen hebben we ons tent weer op gezet en nog een duik genomen in het zwembad van de camping. Na een uurtje zijn we naar het fish river canyon gereden en hebben we een stuk doorheen gewandeld. Wisten jullie dat de fish river canyon 161 meter lang, 560 meter diep en 270 meter breed is?! Gigantisch groot dus. Ook hier was weer een mooie zonsondergang en Waar we van hebben kunnen genieten op een mooi uitzicht punt met wijn en champagne.
Daarna weer naar de camping waar we met z'n alle rond het kampvuur gezellig hebben gegeten. Morgen gaat de wekker weer om 5:15 voor een druk programma.

Woensdag 18 februari
Fish river canyon- sesriem

Vanochtend zijn we om half 7 vertrokken op weg naar Sesriem. Onderweg zagen we giraffen en springbokken echt leuk om te zien zo in het wild. Toen we aankwamen op camping Sesriem canyon hadden we paar uurtjes vrije tijd. Eerst natuurlijk het tentje opzetten, we worden er al aardig goed in;) en daarna heb ik wat postkaarten geschreven en een frisse duik genomen in het zwembad. Om 6 uur zijn we met z'n alle naar Sesriem canyon gegaan voor een mooie wandeling door de canyon en aan het eind was er weer een zonsondergang. Daarna een hapje eten op de camping plaats. Michelle en Diede hadden het heerlijke toetje bereid die jullie thuis echt eens moeten proberen :) De ingrediënten van het toetje zijn:
Gekruimeld biscuit
Crème fresh (zure room)
Caramel
Fruit topping (Bv gemixt fruit, banaan)

Later op de avond kregen we nog bijzonder visite van een springbok die niet zo ver weg van onze tenten langs liep. Wel heel bijzonder om te zien.
Voordat we eindelijk konden slapen waren Michelle en ik eerst nog even in gevecht met 2 insecten in de tent. Na dat we ze hadden overmeesterd konden we gelukkig rustig slapen.:p

Donderdag 19 februari
Sesriem - Swakopmund

Om 4:30 ging de wekker we gingen namelijk de zonsopgang bekijken vanaf de zandduinen van Sesriem, dune 45. Een flinke klim van een half uurtje de 150 meter hoge zandduin op en toen gewacht tot de zon op kwam. Om ons heen echt een adembenemend uitzicht op de zandduinen. Even later stond beneden aan de duin ons ontbijtje klaar en hebben we met z'n alle ontbeten. Na de zandduinen zijn we naar Dead Vlei (dode vallei) gegaan waar we over moesten stappen op een 4wheel drive. Een echte safari jeep waar we mee door de woestijn croste tot we bij het "park" aankwamen. Vanaf daar moest je een half uur lopen om bij het stukje dode vallei aan te komen. Een mooie wandeling zandberg op en af, maar ook zwaar door de enorme hitte.

Even later zette we de reis weer voort en maakte we een stop bij Solitaire. Het kleinste dorp van Namibië. Hier kon je de beroemd en beruchte apelstrudel kopen bij de bakery. Aangezien we bijna gingen lunchen hebben we het alleen even geproefd.
Na dat we hier ook de lunch hebben genuttigd zijn we verder gereden. Onderweg zagen we weer wat leuke wilde dieren zoals zebra's, koeien en springbokken. Eenmaal in Swakopmund aangekomen kregen we bij adventure explores eerst een dvd te zien met alle activiteiten die ze hier aanbieden. Wij hebben de sky dive geboekt! Daarna zijn we naar ons "bungalow park" (Swakopmund municipal) gegaan waar we 2 nachtjes in een huisje slapen.

In de avond zijn we met z'n alle een hapje gaan eten in het stadje van Swakopmund. Hier kostte het wijntje bij me eten €1,25 echt bijzonder goedkoop.
Morgen ochtend reizen we verder Namibië in naar Kamanjab.

Xjes!

• 20 Februari 2015 - 12:07

Danielle:

Hey meis!
    Wat klinkt het allemaal super leuk en wat een mooie fotos!
    Heel veel plezier nog de aankomende tijd!!

Liefs Daantje

• 20 Februari 2015 - 15:47