Dag 39. Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 39. Nieuwe ervaringen - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 39. Nieuwe ervaringen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

19 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Buna :)

Weer een hoop meegemaakt in een paar dagen!

Donderdag vroeg Father Gabriel (de baas van het kindertehuis) of wij mee wilde naar zijn kerk. Hij heeft een eigen kerk in sector 1. Het leek ons wel interessant dus zijn meegegaan. Father gabriel moest een begrafenis verzorgen en daar mochten wij bij zijn. Heel bizar hoe dat hier gaat, natuurlijk heel anders dan in Nederland maar daarom was het wel leuk om het te zien. Echt heel apart allemaal verdrietige mensen zitten wij daar zonder emotie tussen. Dat dat hier ook mag, stond ik nog even van te kijken. De priesters waren aan het zingen en father gabriel ging met wierook over de overledende heen. Ik vind het wel heel saai hoe het hier gaat, 40 minuten iemand horen zingen en af en toe wat praten tussendoor waar wij natuurlijk niks van verstonden. Nou hoe de overledende uit de kerk word getilt is helemaal bizar, gewoon met de kist open en bloot 2 jongens met hun dagelijkse outfit aan lopen ze van de trap af met de kist en nog net niet onderuit gaan. Wij zaten met open ogen te kijken ongelooflijk haha. En in wat voor auto ze worden gedaan, gewoon een heel normaal busje. Nou wij hadden weer wat meegemaakt hoor. Father Gabriel liet ook nog de omgeving achter en om de kerk zien, we hebben een huis gezien waar hij in gaat wonen echt mooi. Ook liet hij z'n kersen boom zien waar we lekker kersen uit hebben geplukt en gegeten.

Vrijdag was er weer geen les op de basisschool vanwege examens dus zijn we weer alleen naar santa macrina geweest, het kindertehuis. Daar hebben we met de kinderen gekleurd dit keer andere kinderen dan de vorige keer. Het was weer gezellig de kinderen ze zijn allemaal super lief.

Zaterdag zijn we naar een buiten zwembad gegaan, dit was ook wel nodig want het was super warm. Eindelijk konden we lekker een koude duik nemen, en een echte ! koude ! duik ;) Bij het zwembad hebben we de hele dag gelegen. In de avond zijn we gaan bbqen op de veranda. Alweer erg gezellig!

Zondag moesten we erg vroeg ons bed uit om met schoolreisje te gaan met een aantal kinderen van de basisschool. Half 6 gingen we van huis weg. Om 7 uur vertrokken we met de bus bij de verzamelplaats. We zijn naar Busteni geweest, naar de bergen wat in de winter een ski gebied is. Erg leuk om te zien dat het nu een gebied is waar je op de bergen mooie monumenten kan bekijken en in de winter kan je er skieen. Jammer genoeg was het vandaag niet echt lekker weer, toen we met z'n alle boven op de berg stonden begon het te regenen. Na ongeveer 1,5 uur zijn we weer naar beneden gegaan en mochten we mee naar de watervallen, maar dit hadden we over geslagen omdat het niet echt lekker weer was om te gaan lopen, dus hebben we met een aantal andere kinderen in de bus gewacht. Achteraf wel jammer natuurlijk maar op dat moment was mijn keuze snel gemaakt. Daarna zijn we nog naar een kasteel geweest hiervan hebben we alleen de buitenkant gezien we konden niet naar binnen. Het was een leuke maar heel lange dag. We waren ongeveer om 10 uur weer thuis.

Vandaag weer naar stage, Bij het kindertehuis heb ik de jongens een voetbal album gegeven van de UEFA. Die ik heb opgestuurd gekregen via de post. Ik had het album aan wallie (een jongen van ongeveer 11 jaar van het kindertehuis) gegeven die toevallig thuis was, derest zat nog op school. Hij vond het helemaal geweldig. Iedere voetballer op de stickers kon hij bijna opnoemen, echt leuk. Mij zegt het niet veel haha Hij was gelijk al druk bezig alle stickers in het boek te plakken.

Dit weekend gaan we bij Nanda op bezoek in Sibiu 3 dagen 2 nachten. We gaan met de trein en het is 6 uur reizen. Heb er nu al zin in!

Ik hou jullie op de hoogte!
Houden jullie mij ook een beetje op de hoogte als er weer interessante dingen gebeuren? :) haha

Pa pa

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Mei 2008 - 20:28

Maria:

Heeyy lief, zo te lezen heb je weer een hoop meegemaakt! En het lijkt wel of de tijd sneller gaat.. Je zit alweer op de helft!

Hou van je,

Kus

• 20 Mei 2008 - 07:31

Marsha:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Lieve Merel...
    Wat heb jij weer een hoop meegemaakt idd :-) erg leuk om te lezen.....
    Wij kijken al uit naar de datum van je thuiskomst, schiet nou wel op he?

Een hele dikke kus van Marsha

Ps; bedankt voor je leuke kaart!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 20 Mei 2008 - 15:37

Myrna,:

Heey Lieverd,

Zoals Maria en Marsha beide al zeggen. De tijd vliegt, nog 4,5 week dan ben je alweer thuis. Dat overleven we allemaal nog denk ik :P

Leeukkee foto's, ik had dr al veel gezien:P maar alsnog leuk om te zien haha.!

Geniet nog van je 4,5 week. Voordat je het weet zit je weer met ons opgescheept :P en of je daar nou altijd zo blij mee bent ;)

Lovee you Kusje Myrna

• 20 Mei 2008 - 17:51

Tante Ingrid:

Hoi Merel,
    leuke foto's zo zijn we weer helemaal bij. Leuk om te zien hoor. Heel leerzaam allemaal, geniet nog lekker verder.
    Liefs tante Ingrid

• 21 Mei 2008 - 17:55

Biertjepiet:

Pur.21-05-08
    Hallo Merel en de rest van de club,Nu las ik dat je al 2 Hopen hebt meegemaakt
    1 van Marsha en 1 van Maria dus ik doe er geen 3e hoop bij,Alsnog bedankt voor de kaart en rijst mij de vraag?Wie financiert dit eigenlijk want jullie hebben daar geen inkomsten,en de 2e vraag is dat ik wel een mooi zwembad heb gezien maar daar lagen jullie niet in met die stage-kinderen of moet het zwem-
    diploma daar nog worden uitgevonden.Het ga jullie daar allemaal goed en nog even
    een gesteugenheuntje 17 juni is de voetbalwedstrijd Nederl-Roemenie,dus allemaal weer in het Oranje om Nedtime
    20.45 allemaal voor de TV.Iedereen het allerbeste en gauw tot ziens.Groeten van
    BP.

• 22 Mei 2008 - 16:04

Hey:

Merel leuk dat die jongen de plaatjes mooi vind.
    Veel plezier in Sibiu, nanda kijk er ook al naar uit.
    Zes uur reizen dat is van amsterdam naar parijs.
    Ik heb een sms gestuurd over je telefoon rekening,ik hoor het van je.

groetjes papa

• 23 Mei 2008 - 12:11

Myrnaaa:

Haay Zussiee.

Have funn in Sibiu, een weekendje weg als je al 10 weken weg bent:P Dubbel weg dus. :P:P

Kusjes Love U

XXX Myrna

• 25 Mei 2008 - 14:36

Mies:

buna
    jullie uitje was dus goed geslaagd met de school leuk hoor:d
    leuk die foto's van spaga en van titan het zwembad ahhaha was het water nog een beetje schoon?
    heel veel plezier dit weekend bij nanda

ben benieuwd hoe het daar was.

tot snel weer

pa pa Kussss

• 28 Mei 2008 - 13:40

Marsha:

Hoi Lieverd....

Heb je ons kaartje al ontvangen?

Liefs Marsha

• 16 Juni 2008 - 20:02

Henk:

merel kijk nog even voor de 7 persoons dacia welke kleuren,, en wat een trekhaak kost. gr henk