Dag 25 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

05 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Hier komt weer een verslag vanuit Roemenie dit keer hou ik het kort:D

Zaterdag zijn we eerst wezen kijken bij club bamboo daar was Nanda vorig jaar heen geweest maar kon zich er nu weinig van herinneren. Nouja een poging wagen dan maar, komen wij daar aan allemaal vette auto's en het was weer erg chique net zoals bij pacha. Dat zagen we al vanaf de buiten kant want ze zijn niet eens binnen geweest. De entree kost 30 lei dat is voor hier dus best wel prijzig. Omgerekend in euro's is het maar iets van 10 euro. We zijn toch maar met de taxi verder gegaan naar club twice. De club waar we in ons eerste weekend ook heen zijn geweest.

Zondag zijn we een lekker broodje gaan eten bij gregory's een broodjes zaak in piata unurii. Ik was wel weer eens toe aan een lekker normaal broodje. Hier leven we namelijk of op droog brood of yoghurt, crackers etc. Als ontbijt of lunch. Dus er kon wel weer een lekker normaal broodje naar binnen:) Voorderest was zondag zoals gewoonlijk geen drukke dag, lekker rustig aan gedaan. Gezellig met z'n alle thuis gegeten en geprobeerd vroeg te gaan slapen, maar helaas was dat laatste niet helemaal gelukt;)

Nou vandaag zijn we weer na 1 week vrij van de school naar de basisschool geweest. Weer erg veel lol gehad in de metro, je staat er soms echt van te kijken hoe sommige mensen er hier bij lopen haha. Op de basisschool zijn we weer in de les geweest bij kinderen van 9 a 10 jaar. Het laatste kwartier hebben we ze een opdracht gegeven om een sprookje te gaan tekenen, die ze vroeger veel hebben gehoord of gezien.

We hebben vandaag veel dingen gekocht om te gebruiken op onze stage. Waarschijnlijk voornamelijk om te gebruiken bij het kindertehuis. Zoals tennisballen, ( ze hadden namelijk nog wel rackets maar tennisballen waren nergens te vinden ), frisbees, kleurboeken, papier, stiften, & verf. Daarna hadden Beau en ik nog even zin om in Piata Romana rond te hangen. Met de metro 2 halte's. Het zonnetje scheen dus hebben ook nog even lekker in het zonnetje gezeten. We hadden eens zin om te gaan lopen dus besloten maar om vanaf Piata Romana naar Piata Unurii te lopen dit schijnt lopend wel goed te doen. Het viel ook best wel mee het was ongeveer 15 min tot half uurtje en in het zonnetje is het nooit mis. Daar liepen we langs een bruidswinkel en je kan hier gewoon zomaar en gratis bruidsjurken passen. Nouja wij zijn geen echte Nederlanders als wij dat niet gaan doen! Beau heeft dus een bruidsjurk gepast, super mooi! Ik hield het bij een hoed want 2 meiden jurken passen zou wel erg opvallen he;) haha snel ook foto's gemaakt natuurlijk en de verkoopster wijs gemaakt dat we overal aan het rond kijken zijn en Beau volgend jaar gaat trouwen. ;)

Vanavond hebben we eindelijk weer aardappelen met groente gegeten. Daar had ik echt weer trek in! Meestal was het pasta, rijst, tortilla's, sla, patat of dat soort eten. Je moet natuurlijk veel rekening houden met iedereen want we zijn hier met 11 personen daarvan 3 vegatariers en iedereen heeft natuurlijk wel is ergens anders trek in, dus alles moet 'n keer gegeten worden;) haha


Nou lieverds, Dit was het wel weer voor vandaag:) Jullie zien wel weer een volgend bericht verschijnen..
Super om alle berichten te lezen maar ook om smsjes, mailtjes, kaartjes te ontvangen en te bellen of skypen!
Multimesc !



xxxx BIG KISS xxxx
La revedere!

  • 05 Mei 2008 - 19:31

    Maria:

    Kussie

  • 05 Mei 2008 - 19:51

    Myrna:

    Haay Lieverd,

    Olanda is dat iets van Holland ofzo?
    Jullie hebben wel leuke spulletjes gekocht voor die kids :) Ze zullen zich er vast en zeker mee vermaken.
    In NL is het nu ook super lekker weer, ik hoorde bij voetbal dat het eind van deze week 26 graden word :D:D

    Kusje love u

  • 05 Mei 2008 - 20:16

    Tante Ingrid:

    Hoi Merel.
    als je alles vooruit weet ik heb nog wel tennisballen liggen.Ik denk dat opsturen duurder is dan daar kopen.
    Leuk hoor om alles zo te volgen.
    groetjes en kusjes tante Ingrid

  • 06 Mei 2008 - 11:14

    Kelly:

    hey lieverd!

    nou beetje laat me eerste bericht....
    ik zit wel steeds jullie verhalen te lezen :D leuk om te lezen allemaal en de foto's te bekijken! leuk leuk....

    nou nou beautje :P ik wist niet dat je ging trouwen (A) haha

    leuk om allemaal te lezen maar als jullie terug zijn wil ik de verhalen wel in het echt horen :P dat is toch net even wat leuker.

    ik ga weer even verder want ik ben bezig met mijn afstudeer project :D
    en moet zo werken op me oude stage :D.

    maar lieverds ik mis jullie wel hoor!

    veel plezier en succes daar!!

    dikke kus kelly
    love you chick

  • 07 Mei 2008 - 22:01

    Biertjepiet:

    Als ik de berichten lees van die andere
    meisjes die ook net als julie in Roemenie
    bezig zijn,dan hebben die het een heel stuk moeilijker(sanne van Leeuwen)maar wat jullie doen is ook goed.Veel liefs van MIJ.Als jullie weer terug zijn is daar weer alles hetzelfde totdat de volgende groep komt,het zal daar weinig veranderen.Zie uit naar je terugkomst. BP.

  • 08 Mei 2008 - 15:34

    Esther:

    Heyy merel!

    Ik word iedere maandag en donderdag door je zusie op de hoogte gehouden van als je verhalen..:P dus dacht laat ik eens ff een kijkje nemen op je site.. ben wel jarlours hoor stage in het buitenland.. ga ik ook cker een keertje doen..!!

    Nou nog heel veel plezier daaro.. en succes:)!

    Kus esther!!(purvak;))

  • 08 Mei 2008 - 15:34

    Hey:

    We hebben je kaartje al ontvangen.
    dat is met twee dagen de datum die er op staat is 06.05.08.
    Dat is toch heel snel.
    Wanneer komen de fotos van de parasoletjesbar er op.

    groetjes papa

  • 09 Mei 2008 - 17:26

    Mies:

    buna
    leuk dat je trouwjurken ging passen naja jij een hoed dan :)
    er zijn zkr al heel veel spullen weg die wij mee hadden? wij hadden vorige keer ook allemaal stiften en potloden enz gekocht. je zit er al weer 4 weekies gaat snel hoor
    geniet er lekker van

    la reverdere dikke kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 153134

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: