Dag 5. 14-04 & 15-04 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 5. 14-04 & 15-04 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 5. 14-04 & 15-04

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

15 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Maandag zijn we op tijd op pad gegaan om de eerste 2 stages te bezoeken. Wat een gereis! heen en weer tram metro metro tram haha. We zijn als eerst naar obregia gegaan. Een psychiatrisch ziekenhuis waar Wendy en Naazmin gaan stage lopen. Het zag er mooi uit, een groot terrein. Daarna gingen we door naar de gehandicapten. Even 10x slikken wat je daar zag. Allemaal kinderen met aandacht tekort en de kinderen vonden het allemaal super byzonder dat wij er waren. Dat zag je aan hun gedrag. We mochten alles met ze doen. De kinderen kwamen op ons af en wilde knuffelen of wilde dat we ze op tilde, sommige kinderen klommen zelfs op je! De kinderen slapen in super kleine kamers met 5 bedden ofzo. Erg sneu om te zien en hoe ze daar dan ook bij liggen. Bij deze stage gaan Mieke en Kirsten stage lopen. Dit was de laatste stage waar we gingen kijken maandag.
We waren best laat thuis, zo rond een uurtje of 5/6 geloof ik. Daarna hebben Nanda en Robbin gekookt. Aardappelen met spercibonen en gehaktballetjes.

Vandaag zijn we als eerst op pad gegaan naar estuar. In de regen, wat een rot weer! En estuar ook nog is nergens te vinden, overal gelopen maar geen estuar in zicht. Toen zijn we maar verder gegaan en gingen door naar Titan dit is een ziekenhuis voor psychische clienten. Hier kregen we een leuk welkom en wat informatie. Bij deze stage gaan Tatiana en Sanne stage lopen. Als laatste gingen we naar de stage waar ik en Beau gaan stage lopen. Dit is de basisschool vanile bunesceu en kindertehuis sancta macrina project. We kwamen aan bij het kindertehuis en kregen hier ook informatie over hoe het hier allemaal gaat. Daarna gingen we nog even rond kijken en bij het voetbalveldje kwamen we father Grabriel tegen daar hebben we nog kort mee gepraat. Bij de basisschool zijn we nog niet geweest daar komen we morgen, als we gaan beginnen met onze stage.
We moeten morgen om 11 uur beginnen dus dat is een mooie tijd voor eerste stage dag. Daarna zullen de tijden wel veranderen.

Vanavond hebben we soep, aardappelpuree en komkommer salade gegeten gemaakt door Tatiana en Sanne. Ik had niet verwacht dat het eten hier eigenlijk heel normaal is, ik verwachte hele andere dingen maar eigenlijk kan je hier heel normaal eten. We hebben een eigen keuken daar koken we in. Ook hebben we een eigen ijskast, en wasmachine dus dat is heel handig.

We hebben hier 1 computer voor 11 personen dus het is soms nog al lastig om even achter de computer te kruipen om een bericht achter te laten. Het liefst doe ik het elke dag want je maakt zoveel mee hier! We doen veel indrukken op.

Wat je ook allemaal op straat ziet hier, niet te geloven. Je kan hele lelijke auto's zien maar soms zie je ook weer juist hele mooie auto's en het zelfde geldt eigenlijk voor huizen. Ook zitten er soms grote gaten in de weg, daar kan je niet eens overheen met je auto want dan zit je er gewoon in.

Bedankt voor het lezen van mijn site en het achterlaten van berichtjes!!

xxxxx dikke kusjes! xxxxx

• 15 April 2008 - 20:47

Rene Engels:

groetjes papa

• 16 April 2008 - 07:21

Mars:

Jullie hebben het erg naar jullie zin zo te zien :-P

Kus Marsha

• 16 April 2008 - 08:48

Angela:

Eey Merel!!
    Heel veel succes bij je stage!! Geef ze nog een dikke knuffel van me! Ik mis ze nu al ontzettend! Vandaag eerste dagje! Spannend hoor! Haal er alles uit wat er in zit want het is zo voorbij!
    groetjes angela (vorige groep)

• 16 April 2008 - 08:50

Daphne:

Hoi Merel,

Wat leuk om je ervaringen per dag te kunnen lezen.... Zal je ook zeker regelmatig volgen en blijven lezen.
    Berichtjes ontvangen als je in den vreemden zit is altijd leuk... dus daarom dit bericht.
    Laat je niet te veel meeslepen in de elende die je ziet, maar denk vooral over hoe goed je het dan hebt... dat je blij mag zijn in dit mooie rijke Nederland geboren te zijn.
    Hopelijk levert je stage ook nog leuke momenten op.. ben erg benieuwd!!!
    Succes!!

• 16 April 2008 - 13:44

Daphnee :

Haai merel,

jeetje wat een ervaringen!
    En dat in zo'n korte tijd !!

leuk joh !
    zal je blijven volgen hoor..

kusss

• 16 April 2008 - 13:46

Myrnaa:

Haay zussiiee,
    Zomaar heb jij met cees gebeld:P en niet eens met ons lekker is dat weer he:P

En wat waren jullie aant doen op het filmpje?? Zag ik dat goed dat je de waterballonnen aan het verspillen was:P Beetje jammer weer van je hoor:P:P

Ben benieuwd naar je eerste stage dag, of het goed gaat met het handen en voetenwerk:P haha

Lovee youu

• 16 April 2008 - 17:27

Mies:

Eeej merel
    wat leuk dat jullie met zijn alle eerst langs alle stages gaan leuk hoor zo kan je meteen zien waar iedereen gaat werken.
    ik ben benieuwd hoe je eerste stage dag op de school en bij het weeshuis was.
    haha jullie vermaken jullie iniedergeval prima een beetje waterballonnetjes op auto's gooien hahaah :)
    je moet maar een x mee eten op je stage dan krijg je echt roemeens eten:)

kusss

• 17 April 2008 - 06:55

FranCis:

hOi Merel d Perel!

Alles lekker?
    vast wel!

Lekker dat jullie goed zijn aangekOmen en dt het leuk is.
    Sorry voor een laat beriChtjj!

Mis je en lOve jOe
    Veel succes en plzier..!