Nog 2 weken - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Nog 2 weken - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

08 Juni 2008 | Roemenië, Boekarest

Buna seara! (goeie avond)

Weer een week verder in het Roemeense land, het gaat erg hard. Dus ik ben nog volop aan het genieten van de dingen die ik hier nu nog allemaal mee maak.

Op de basisschool zijn de kinderen vorige week verder gegaan met de brief die ze naar de Nederlandse kinderen gaan schrijven van Myrna dr stage klas. Ze hebben er een foto bij geplakt, erg leuk. De kinderen vinden het echt heel leuk dat ze dit mogen doen en Melania (onze stage begeleidster) zegt ook dat ze het geweldig vinden er helemaal druk van worden omdat ze het zo leuk vinden dat ze dit gaan doen. We kregen nog een compliment over het idee om met Nederlandse kinderen te schrijven. Melania vond het ook echt een heel leuk idee. Het is een groot verschil, de kinderen van 7&8 jaar in roemenie kunnen al wat Engels en sommige zelfs heel goed en de kinderen in Nederland van 7&8 jaar hebben nog geen een woord Engels gehad.

De kinderen van de basisschool gingen vrijdag actie voeren in park herarstrau over het groen. Wij mochten een dagje vrij van de basisschool omdat wij er niets aan hadden.
Bij het kindertehuis hebben we waterbalonnen gevecht gehouden. Ik wist niet dat kinderen zo blij kunnen worden van waterbalonnen. Leek wel alsof ze die nog nooit hebben gezien. We wilde eerst leuke spelletjes met de waterballonnen doen maar dat was onmogelijk, de kinderen kwamen op me af alsof het hondjes waren en ik eten voor ze had, echt zo grappig. Op een gegeven moment ging ik maar achter het hek staan omdat ik geen kant meer op kon. Toen ging ik de waterbalonnen over het hek gooien op het veld waar de kinderen stonden dit vonden ze ook helemaal geweldig want dan moesten ze natuurlijk de waterbalonnen vangen.

Donderdag hebben we bij het kindertehuis witte shirtjes gekleurd. De kinderen die een fotolijstje hebben gemaakt mochten een shirt kleuren en daarna gingen we met ze op de foto. Die foto gaan we laten afdrukken en dan in hun fotolijstje stoppen, zodat ze altijd een herinnering aan ons hebben;)
In de avond nog lekker met z’n 6e op de veranda gezeten die hier aan het huis vast zit.
Vrijdag heeft Elyse geluksarmbandjes meegenomen naar het kindertehuis die we aan de kinderen hebben uitgedeeld. Ze mochten er zelf een uitzoeken.
Het was erg rustig bij het kindertehuis, maar dat hadden we ook wel verwacht. Volgens mij was het weer een speciale dag ze waren alles aan het schoon en mooi maken. Alleen de kinderen die bij het weeshuis wonen waren er.
In de avond gingen we nog iets drinken bij een terrasje vlakbij huis.
Gister zijn we weer naar Basarab geweest, de overdekte markt. Er zijn 2 route’s die je naar basarab kan gaan met de metro dus Naazmin en ik wilde de andere route is 'n keer nemen kijken of het sneller was en de andere gingen met de standaard route haha maar het was wel ongeveer even lang alleen wij hoefde niet over te stappen en de andere wel. Bij basarab gingen we nog even de laatste dingetjes halen voor we naar huis gaan. In de avond zijn we uiteten geweest bij het restaurantje boven in shopping centre unurii.

Vandaag zijn we naar plaza romania geweest, dit is een groot winkelcentrum met ook weer veel merk winkeltjes. Eerst belandde we in Piata Romana omdat we dachten dat het daar ergens lag maar daar lag het dus totaal niet, toen hebben we maar de taxi genomen en zo kwamen we wel op de goede bestemming aan;) Dit keer niet echt gewinkelt we waren meer benieuwd hoe dit winkelcentrum eruit zag. Wel hebben we hier een hapje gegeten. Daarna zijn we nog wat wezen drinken bij een tentje in unurii met Beau Elyse en Naazmin, was een leuk tentje!

Volgende week is ons laatste week bij de basisschool, de kinderen hebben zomervakantie vanaf vrijdag. Vrijdag worden er allemaal activiteiten gedaan op de basisschool allemaal spelletjes enzo waar wij ook heen gaan dus dat is een leuk afscheid. Bij het kindertehuis gaan we ons afscheid maandag 16 juni geven.

De oma’tjes en opa’tjes die hier wonen daar beleef je ook wat mee zeg! Toen ik zat te bellen in een kamertje waar ze eten zat een oma’tje dr kunst gebit van top tot teen schoon te likken, echt zo vies! Ze zijn natuurlijk allemaal zo dement als het maar kan;) Ook toen ik op de veranda zat te wachten op de andere meiden ging er een opa gewoon over de veranda heen plassen. Een opa die altijd wil ontsnappen. De deuren hier zitten altijd op slot omdat de clienten anders ontsnappen, sommige denken dat het een gevangenis is. Vannochtend kwam er een oma bij me zitten in de computer ruimte, helemaal verdrietig dat ze was. She is a criminal zegt ze over een zuster. Ze vind het niet leuk hier in huis en ze heeft dr dochter al heel lang niet meer gesproken en gezien. Ze komen volgens mij ook echt nooit buiten het enige wat ik ze hier zie doen is zitten op een stoel in de gang, eten of lopen naar hun kamer.

Ons laatste vrijdag in Roemenie gaan we nog langs de zigeuner familie om daar kleding en andere spullen achter te laten die we niet mee terug nemen naar NL.


Dit waren wel weer mijn belevenissen van de afgelopen tijd:)
Nog iets minder dan 2 weken te gaan, ik vind het wel jammer hoor! Maar aan de andere kant heb ik ook weer zin om thuis te zijn bij alle vrienden en een vertrouwde & veilige omgeving! Ik vind het ook een gek idee dat ik straks gewoon weer terug in Nederland ben.

Ik land zaterdag 21 juni om 7 uur s’avonds op schiphol!

Multimesc (bedankt) weer voor alle leuke berichten! Echt super leuk! Ik ga als ik thuis ben een album laten maken met al m’n verhalen, foto’s en reacties!

Pa pa!

  • 08 Juni 2008 - 21:21

    Twinnsoul:

    Heeyy lief,

    Als je weer terug bent in NL heb je geen demente opa'tjes en oma'tjes meer om je heen maar zit je weer met ons opgescheept haha :D

    Wel knap hoor dat je naar de winkeltjes ben geweest en niet eens geshopt!! Haha maar wel beter want alles past nu al niet meer in je koffer!

    21 juni sta ik op Schiphol hoor!

    Kusje, tot snel!!

  • 08 Juni 2008 - 21:29

    MANDY:

    He Hallo Merel,Ik heb je verhaal gelezen van 9
    juni dat je nog 2 weken in Roemenie bent en ik hoop dat je het nog leuk heb Tot Ziens op 21
    juni Groetjes van Mandy.p.s.Ik heb nog niet eerder kunnen reageren omdat ik geen comp.heb.dit bericht komt van de comp van mijn PaPiet.

  • 08 Juni 2008 - 21:34

    Myrnaa:

    Haaii Lieeff,

    Wat zijn die shirtjes leuk geworden van die kindjes.!
    Ben benieuwd naar de waterballonnen fotos:P haha. 21 juni is alweer bijna. En ook ik ben drbij op schiphol;)

    (L)U

  • 08 Juni 2008 - 22:23

    Merel Vanuit Romania:

    Buna Mandy,
    bedankt voor je reactie! leuk dat je even een berichtje achter laat gelukkig kan dat wel bij Piet he. Gaat alles goed met jou? met mij wel hoor!

    Nou ik zie jullie weer over 2 weekjes! Tot dan

    x Liefs,
    La revedere

  • 09 Juni 2008 - 11:35

    Daphne:

    Jeetje... nog maar 2 weken te gaan. En het lijkt al dat je zo'n eeuwigheid weg bent. Dat dubbele gevoel van willen blijven en weg willen gaan is heel logisch, maar ja wat heb je aan zo'n opmerking....
    Geniet in ieder geval nog van de dagen die je daar hebt..., maar dat doen jullie toch wel!
    En fantastisch je afscheids foto met shirt voor de kinderen van het weeshuis. Ze zullen vast nog veel aan jullie denken, maar nu nog meer!!

  • 09 Juni 2008 - 11:49

    Karen:

    Hoi Merel...wat gaat de tijd snel...wel prettig (voor ons) dat je weer terug komt...kan je vanavond voetbal kijken?? wij gaan er voor zitten...

    lieve groetjes Karen en d'r mannen

  • 09 Juni 2008 - 12:07

    Tante Ingrid:

    Hoi Merel,
    weer alles gelezen hoor, enig. Wat gaat de tijd snel zeg, nog maar 2 weken. Leuk idee om een foto-album te maken van al je verhalen en foto's.
    Nog veel plezier verder
    liefs tante Ingrid

  • 09 Juni 2008 - 12:58

    Elyse:

    Hey die mereltje die nu niet kijkt :P dacht even een berichtje achter laten dan kom ik ook in je album ( als je dan later oud en bejaard ben en je ziet mij berichtje weet ik zeker dat je weer eens in een deuk ligt )
    Nou we maken er nog 2 leuke weken van ;) maar dat komt zeker goed!
    Dikke kus je kamer genootje!!! ( en het buiten de boot meisje :P )

  • 09 Juni 2008 - 14:16

    LARSJEEEE!:

    Nog 2.. 2 weekjes voordat we je ziehiennn!
    (je weet wel.. op dat telekids liedje :P)
    Ik vind het eeeecht jammer dat ik er 21 juni niet bij kan zijn op schiphol om je te ontvangen! :(
    Maar ik zie je eeeecht wel de volgende dag hoorr!
    Dan ga ik je knuffelen weet je nogggg :D
    Ik kijk er naar uit je weer te zien en weer lekker gek te doen!!! :D
    Kuss!

  • 09 Juni 2008 - 14:25

    Sindy:

    Hee Nichtje,

    Leuke verhalen kan jij schrijven hoor! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, dat is natuurlijk altijd maar weer afwachten.
    Gaat de tijd snel he, maar ook fijn dat je weer naar huis komt :-)

    kus Sindy
    PS een knuffel van Kai en Finn

  • 09 Juni 2008 - 15:33

    Marsha:

    Nu schiet het echt op meis.........leuke verhalen weer gelezen!!

    Kus Marsha Marcel Mitchell en Michael

  • 11 Juni 2008 - 10:14

    Mitchell:

    Hoi Merel,

    Ik heb voor jou een kaart op de bus gedaan.

    Veel groetjes,

    Mitchell

  • 11 Juni 2008 - 13:08

    VANUIT BOEKAREST:

    iedereen nogmaals bedankt voor de reacties! hier komen nog wat antwoorden op jullie reacties

    Karen:
    Ik heb ook voetbal gekeken maandag avond, wel op een zwart wit beeld en met een Roemeense verslaggever! haha tja is ook weer wat anders he Als Nederland-Roemenie speelt gaan we een pub opzoeken!

    Daphne:
    Ik vind het een gek idee dat ik hier nu 9 weken zit als ik achterom kijk is het zo ontzettend snel gegaan en het is echt zo'n dubbel gevoel van naar huis willen en willen blijven. We gaan van de week de foto's geven Ze zullen er vast blij mee zijn want alle kinderen zijn zo dankbaar

    Tante ingrid:
    Bedankt voor al je leuke reacties op mijn verhalen! Nog maar 1,5 week ondertussen. Ik beloof dat ik snel weer langs kom als ik terug ben!

    Lars:
    We kunnen bijna weer lekker gek doen inderdaad en ik verwacht de dikste knuffel van je ooit! haha

    Sindy:
    Wat leuk om wat van je te horen via mijn waarbenjij! ik kom alweer bijna terug, helaas mis ik wel verjaardag van Kai en Finn.. kan je het niet verplaatsen? haha nou geef ze maar een dikke verjaardagskus op de dag dat jullie het vieren!

    Fam Schipper:
    Het schiet inderdaad op! nog maar 10 daagjes.. en Mitchell Alvast bedankt voor je kaart, echt heel lief van je! ik zal wat laten horen als ik hem ontvangen heb

    Renan:
    Bedankt voor je ontzettend mooie, lieve, leuke kaart met super leuke tekst! (K)

    Ik besefde me oppeens dat ik op sommige berichten niet altijd een reactie terug geef maar weet wel dat ik de berichten altijd lees en dat het me ontzettend goed doet want het is super leuk om wat van jullie te horen nu ik hier zit! En dat jullie je interesseren in mijn verhalen is ook altijd leuk om te weten!

    Ik laat binnekort weer een nieuw verhaal achter met mijn belevenissen!!

    tot over 10 daagjes
    La revedere

  • 11 Juni 2008 - 16:41

    Mies:

    buna merel
    wat leuk dat jullie armbandjes hebben gekocht voor de kids.
    ja de tijd gaat snel he.
    wel leuk om zo op de basisschool afscheid te nemen met een feestdag.
    heel veel plezier geniet er lekker van.
    ook leuk dat jullie dan pas ma afscheid nemen van sfanta macrina. dan kan je daarna nog een paar dagen leuke dingen met zijn alle of voor je zelf doen.
    leuk die shirtjes die je met de kids gemaakt hebt.
    echt leuk om je foto's te zien om dat ik de er veel kinderen ook van kan echt leuk om die zo terug te zien.

    geniet er nog van deze laatste dagen.

    pa pa Kussss

  • 11 Juni 2008 - 19:16

    Saffira:

    Dag schat.
    Ja het gaat zeker snel, ben lang niet op je site geweest. Maar moest gewoon weer even een kijkje nemen. Het gaat vast super toch?
    Nou nog een weekje en dan ga je al weer terug dat is echt heel vlug gegaan! Maar ik wou gewoon nog even een berichtje sturen.
    Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt gehad. En het zou wel even slikken zijn om dan de kinderen afscheid te nemen!
    Nou ik wens je deze week nog veel plezier en doe rustig aan :D
    Nou ik zie je snel lieverd!
    Loveyouuu

  • 11 Juni 2008 - 19:17

    Roberto:

    Nog 1 maaandjee marmarisss:D en jij bent al bijna terug gewooon:o

    xxx

  • 11 Juni 2008 - 20:35

    Myrna:

    Love youu, nog maar 1 weekendje zonder jou. Dat is gek zeg.

    Kusjes Murni

  • 12 Juni 2008 - 17:43

    Sindy:

    hee lief,

    Kai is jarig op 6 juli en Finn op 10 juli, dan ben je er toch gewoon weer :-)
    En anders kom je gewoon lekker een ander keertje, altijd goed.

    kus Sindy

  • 13 Juni 2008 - 04:27

    Merel:

    Hai Sin, nog even snel een berichtje terug. Ik wist dat ik op de dag dat jullie hun verjaardag viert er niet ben en niet bij de datum stil gestaan. maar iniedergeval op de dag dat jullie het vieren zit ik in marmaris vandaar haha was even in de war;) ik kom heel snel weer langs!
    groetjes aan Marco en de kinderen

    Pa pa

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 153048

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: