Ability KSPH - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Merel Engels - WaarBenJij.nu Ability KSPH - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Ability KSPH

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 April 2018 | Oeganda, Kampala

Dagje vrijwilligerswerk.

Maandag 2-4-2018

Afgelopen maandag hebben we een dagje geholpen bij kinderen met een beperking. Dit is een project waar ook een van de andere vrijwilligers haar stage doet. Er is geen onderscheid gemaakt van geestelijk of lichamelijk, hoog of laag niveau. Je ziet alles bij elkaar en ze zijn er 24 uur. Eerst krijgen we een rondleiding.
Bizar om te zien hoe ze slapen. In een slaapzaal, hutje mutje, op een stapelbed. Bij de jongens is het ook nog is een donker hok.
Na de rondleiding mogen wij tac pac geven. Dit is een soort snoezelen. Hiervoor gebruiken we verschillende materialen die allemaal anders aanvoelen. Op muziek laat je de kinderen kennis maken met het materiaal door het over hun armen en benen te wrijven. Het klinkt best een beetje gek en de eerste keer was dat het ook maar ik begrijp heel goed dat de kindjes dit heel fijn kunnen vinden, vooral als je ze wat langer kent. Ik heb 2x tac pac gegeven. De 2e keer was al minder ongemakkelijk. Na de tac pac was het heeeel langggg wachten... en tussendoor nog even een Afrikaanse lunch. Rijst met bonen joehoeee. (Rijst is nog steeds niet mijn lievelings eten pap) Bonen inmiddels wel trouwens! Na de lunch nog meer wachten.... tot we met 10 kindjes naar het zwembad kunnen. De lunch voor de kinderen liep een beetje uit dus wij mochten op z’n Oegandees rustig afwachten tot ze zo ver zijn. Uiteindelijk kunnen we gaan. We gaan met z’n alle in een matatu. Helemaal vol gepropt op naar het zwembad. Ik weet dat je bij Afrika niet zoveel moet verwachten maar dit zwembad maakte het wel compleet. Het ziet er allemaal niet zo heel schoon uit en het water had een bijzondere kleur. Bijzondere ervaring! We hebben een beetje in het water rond gehangen, opletten dat alles goed gaat en na ongeveer een uurtje weer terug naar het project. Half 6 lopen we weg bij het project. Mooie maar lange dag!
Eenmaal terug bij ICU guesthouse stond de BBQ al aan voor ons. BBQ avond op het dakterras verzorgd door de Italiaanse jongens die hier ook verblijven. Het was heerlijk!

De trip naar murchinson falls ga ik even in een apart verhaal schrijven dus die komt snel online!

Xxxx

• 06 April 2018 - 09:58

Maria:

Hi lieverd,

Heel bijzonder dat je dit allemaal zo mag meemaken!

Trots op je!

Liefs