Madrid 1/2 - Reisverslag uit Atocha, Bolivia van Merel Engels - WaarBenJij.nu Madrid 1/2 - Reisverslag uit Atocha, Bolivia van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Madrid 1/2

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

10 Mei 2016 | Bolivia, Atocha

Madrid 7 t/m 11 mei 2016

Zaterdag 7 mei

Om 13:45 vliegen we met KLM naar Madrid. Na een heerlijk kopje koffie met Karen gaan we door de douane en zitten we al snel bij de gate. We hebben wat vertraging omdat een aantal passagiers niet zijn ingestapt dus die koffers moesten er weer uit. Ondanks dat komen we toch mooi op tijd aan in Madrid na een relaxte vlucht van 2,5 uur. Er werd zelfs drinken en eten geserveerd en hadden ruime beenruimte. Nou weet ik precies weer waarom KLM zo top is!

Eenmaal aangekomen in Madrid moeten we toch nog wachten op mijn koffer die op het laatste moment mee moest met de ruimbagage ivm ruimte in het vliegtuig. Ohja nog een klein detail we zitten bij Kay in het vliegtuig :) (winnaar expeditie robinson 2014) Met alle koffers weer compleet lopen we richting de bus die ons naar Atocha brengt (centraal station) Dit was even zoeken aangezien bijna geen een Spanjaard Engels kan of wil spreken. Ohja welkom in Spanje! Aangekomen op t station van Atocha zijn we naar het appartement gelopen. We slapen via Airbnb en slapen bij een local in huis, Maria. Zo beleven we het ultieme Spaanse leventje in een schattig appartement in een van de leuke straatjes van Madrid.
In de avond zoeken we een restaurant op om een hapje te eten en nemen nog een kijkje in een paar winkeltjes.

Zondag 8 mei 2016

Na ons ontbijtje gaan we op pad. Vandaag willen we naar Plaza Mayor. Een groot plein waar in de zomer veel te zien is op het plein. Vandaag niet zo want het is rot weer. Er valt veel regen. We lopen heel Calle de Atocha af wat vlak aan ons appartement ligt. Op de weg naar plaza mayor lopen we af en toe ook nog wat winkeltjes in en uit, je kan heel goed slagen in Madrid merken we! Uiteindelijk komen we op plaza mayor. Het is aardig rustig. Iedereen is aan het schuilen denk ik. Na dat we hier overheen zijn gelopen en een paar foto's hebben geschoten (ik ben trouwens mijn grote camera vergeten, dus moet het met m'n telefoon doen) lopen we verder naar El Rastro. Dit is een zondagse vlooienmarkt. De weg er naar toe drinken we nog ergens een bakje koffie om ook eventjes niet door de regen te hoeven lopen. Ze hebben hier trouwens enorm veel leuke lunch-koffie tentjes. En trouwens ook veel leuke kleding en woon winkels. Eigenlijk is alles gewoon leuk hier. Behalve de regen.. Haha
Eenmaal op de markt begint het steeds harder te regenen.. Balen. Toch houden we vol en lopen we het lange pad naar beneden langs alle kraampjes. Ik slaag met een romper voor m'n babynichtje met de tekst: I love Tia (Ik hou van Tante) Sorry Marron;). Die kon ik toch echt niet laten liggen :D Eenmaal te nat en te koud zoeken we weer een koffie tentje op waar we postkaarten schrijven en een of ander hele zoete munt thee drinken, ook neem ik een portie calamares om bij de Spaanse tapas te blijven.
We besluiten terug te gaan naar het appartement, lopen nog langs het paleis en hebben het verder rustig aan gedaan.

Maandag 9 mei

Vandaag staat er een dagje hop on hop off city tour op de planning. Ideaal met dit soort weer je kan lekker droog zitten maar toch veel zien. Je hebt 2 verschillende routes. Wij beginnen bij route 1 en besluiten deze hele route mee te gaan. Het begon alweer te regenen, dan is het best gezellig binnen te zitten. In dit geval in een bus. We maken een rit van 1,5 uur en komen langs alle high lights van de stad. Zo krijg je gelijk een goed beeld van wat er allemaal te zien en te doen is. Na de rit besluiten we met route 2 richting Gran via te gaan. Dit is een lange drukke winkel straat met hééél veel winkels. Hier gaan we even wat lunchen en eten een heerlijk broodje met typische Spaanse worst. Voelen ons al helemaal ingeburgerd;) Ook vind ik de Mac (cosmetica) winkel en slaag voor 2 lippenstiften. Daarna lopen we een immens grote en vooral mooie primark in! Daar zijn de primarken bij ons niks bij. Eenmaal klaar in Gran via gaan we richting Mercado de san miquel, de foodhallen van Madrid. Waar je heerlijk kleine hapjes kan eten. Hier hebben we dan ook een aantal verschillende hapjes gegeten, super leuke, gezellige plek! Het zonnetje liet zich gelukkig ook nog even zien aan het einde van de dag.

Xjes Mandy & Merel

• 10 Mei 2016 - 08:27

Marsha :

Wat een leuk verslag ;)

• 10 Mei 2016 - 08:58

Daantje:

Klinkt als een gezellige stedentrip!
    Wij Nederlanders laten ons niet uit het veld slaan door de regen ;).
    Heel veel plezier nog! Xx

• 10 Mei 2016 - 08:59

Leonie :

Heel leuk meer! Jammer van de regen alleen :(

Geniet nog even daar! X

• 10 Mei 2016 - 21:45

Ingrid:

Hoi Merel en Mandy,
    leuk verslag. Jammer van het weer maar het zal niet zo koud zijn. Geniet nog lekker van de heerlijke tapas. Liefs tante Ingrid