Zimbabwe - Reisverslag uit Kalai Island, Zambia van Merel Engels - WaarBenJij.nu Zimbabwe - Reisverslag uit Kalai Island, Zambia van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Maart 2015 | Zambia, Kalai Island

Hallootjes!

Hier weer even een stukje verslag aangezien we weer even WiFi hebben:)

Zaterdag 28 februari
Gweta-Kesane (Chobe nationaal park)

Om kwart over 6 ging de reis verder naar Kesane. Vlak naast de the river lodge camping, waar we 1 nachtje slapen, ligt chobe nationaal park. Dit is het derde grootste wildpark van Botswana. Om half 12 kwamen we al aan en hadden we nog even tijd voor de lunch. Dit keer hoefde we niet meteen het tentje op te zitten het regende namelijk pijpen stelen. Al snel was het tijd voor de safari door chobe. Wat een mooi groot park is dit! We zagen veel dieren zoals apen, vogels, waterhagedis, buffels, nijlpaarden en olifanten. De olifanten kwamen gigantisch dichtbij de safari truck dat was wel even spannend:p Na zo'n 2,5 uur reden we het park weer uit op weg naar de boot. We gingen het park ook nog even vanaf de rivier bekijken. Met ons wijntje in de koelbox waren we er helemaal klaar voor. Het was een mooie boottocht waar wij eigenlijk wel eerste rang zaten. Elke keer als we een dier zagen lag het aan de kant waar wij zaten dus we konden het allemaal goed bekijken. Hier waren veel krokodillen (incl baby krokodil super schattig), vogels en nijlpaarden te zien. 3 uur lang vaarde we over de okavango rivier.

Na de boottocht terug naar het camp en toen de tent opgezet vlak daarna een hapje eten. Er stond pap met groente en vlees op het menu. Pap is een soort aan elkaar geplakte rijst (gemaakt van mais) wat je met je handen moet eten. Officieel is het Braziliaans maar ze eten het veel in Afrika. Was erg lekker!

Zondag 1 maart
Kesane - Victoria falls (Zimbabwe)

Vanochtend konden we weer een beetje uitslapen. Om half 9 hebben we ontbeten en om 10 uur vertrokken we naar Victoria falls, dit ligt in Zimbabwe. Bij de grens overgang moesten we nog even een visum aanschaffen daarmee konden we weer door. Eenmaal op de camping aangekomen boekte we nog wat activiteiten. Ik ga wild water raften, sunset bootcruise en helikopter vlucht boven Victoria falls doen. Mies gaat mee met de boot tocht en de helikopter vlucht. Daarna zijn we naar de Vic falls gegaan. Zo super mooi! Hier kan je doorheen wandelen en zonder regenjas wordt je lekker nat. We hebben hier 2 uurtjes gewandeld daarna zijn we terug gaan lopen naar het camp. Onderweg kom je straat verkopers tegen die souvenirs willen ruilen voor spullen. Ik heb een nijlpaard beeldje en zebra schaaltje geruild voor een handdoek en shirtje haha!

In de avond zijn we met z'n alle bij Lola's tapas bar gaan eten in het centrum. Helaas viel het eten een beetje tegen maar we kregen wel privé optredens;) Michelle had nog even mee gedanst. Ze raden aan om s'avonds met de taxi te gaan niet perce voor de criminaliteit maar vooral voor de olifanten die je kan tegen komen.

Maandag 2 maart
Victoria falls

Vanochtend begonnen we vroeg met de wild water raft. Ik ging samen met Ronald, Deborah en Britt. Het was zo spannend maar echt leuk om gedaan te hebben! We moesten zelf peddelen en gingen door veel stroomversnellingen waaronder 1 heftige waardoor de boot omkieperde. De video die we er bij hebben gekocht moeten we nog bekijken. Na de raft hebben we een helikopter vlucht gedaan boven de Victoria falls. Super mooi om er boven te vliegen. Het ging alleen wel erg snel;) na de helikoptervlucht gelijk door naar de boot voor een sunset boat cruise waar we een hele kudde olifanten van Zimbabwe naar Zambia door de rivier zagen zwemmen. Super leuk! De rivier waar we over vaarde ligt precies tussen Zimbabwe en Zambia. Na de boot cruise hebben we met z'n alle een hapje gegeten.

Morgen reizen we verder naar Bulawayo. Dit ligt nog in Zimbabwe.

Xjes van ons

• 02 Maart 2015 - 21:02

Maria:

Wat een mooie reis! Als jullie thuis zijn wil ik alle foto's zien!

Hier alleen maar bergen en sneeuw ;-)

Liefs

• 02 Maart 2015 - 21:12

Myrna & Myas:

Jaa ik ben ook benieuwd naar de foto's! En een handdoek ruilen? Zaten er wel genoeg in je backpack? Hihi
    Klinkt leuk een zebra schaaltje.
    Geniet nog even de laatste daagjes. Vind het toch ook wel leuk als je weer thuis bent!
    Myas wilt weer met je knuffelen.
    Kus

• 02 Maart 2015 - 21:57

Nanda:

Kerelll zo leuk!!! Nog even lekker genieten!! Have fun en veel fotos maken he ;)

• 03 Maart 2015 - 10:29

Danielle:

Wat klinkt het super leuk kerel!!
    Ik wil ook snel de foto's zien als je terug bent.

Tot snel xx

• 03 Maart 2015 - 17:16

Ingrid:

Hoi Merel,
    wat een geweldige reis weer. Raften en een helikopter en zoveel dieren zien wat zullen jullie genieten.
    De foto's krijg ik nog wel eens te zien. Geniet nog even verder. Liefs