Curacao 1/2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Merel Engels - WaarBenJij.nu Curacao 1/2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Curacao 1/2

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Juni 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Bini!

Dinsdag 21 juni.
Eerste 3 dagen Curacao!

Dinsdag werden we om 0300 s´nachts opgehaald om naar Zanderij gebracht te worden. Eenmaal aangekomen konden we gelijk inchecken, we moesten alleen nog even een paar spulletjes van de 2 meiden die mee gaan bij ons in de koffer doen. Rianna en Heleen, 2 meiden die ook in Suriname hebben stage gelopen, gaan na Curaçao naar huis dus was hun koffer te zwaar voor mee naar Curaçao. Je mag namelijk minder kilo’s mee naar Curaçao dan naar Nederland. 5 minuten nadat we eigenlijk mochten boarden hoorde we dat het vliegtuig niet kon landen i.v.m. de weersomstandigheden. Hierdoor hebben we 3,5 uur vertraging gehad. Dit was geen pretje aangezien op Zanderij de airco op vriesstand stond en we geen kant meer op konden. We mochten alleen maar zitten en wachten. Het enige wat ik aan had was een kort broekje en een zomer truitje, erg koud dus in de airco! In die 3,5 uur hebben we maar weer een beetje slaap proberen in te halen ;). Tussendoor kregen we nog een klein broodje met kaas en wat te drinken. Rond 9 uur landde dan eindelijk het vliegtuig. Toen snel gaan boarden. Daar gingen we dan, op naar Curaçao! Onderweg hadden we nog een tussenlanding op Trinidad en Tobago, het halve vliegtuig stroomde leeg maar het vliegtuig begon ook alweer snel vol te raken.

Eenmaal in Curaçao aangekomen stond Ruben ons op te wachten. Ruben is de gids die in Suriname veel tripjes organiseert en ook deze vakantie naar Curaçao voor ons heeft geregeld. (www.surinamexpedition.com ) We gingen gelijk naar ons appartement in Jan Thiel. Ons vervoersmiddel in Curacao is de auto die Ruben gehuurd heeft. Mijn eerste indruk van het appartement kon niet beter, het appartement is namelijk super mooi en groot. Na alles op z’n plaatst te hebben gezet zijn we boodschapjes gaan doen bij de Albert Heijn. Echt precies hetzelfde als in Nederland. Ik kreeg af en toe even het gevoel alsof ik gewoon in Nederland beland was. Nadat we de boodschappen hadden gedaan, hebben we de rest van de dag doorgebracht op Jan Thiel Beach. Waar we in heerlijk in mooi & helder water onze eerste duik in Curacao hebben genomen! S’avonds bij de Zanzi bar wat op Jan Thiel Beach ligt een hapje gegeten.

Woensdag 22 juni 2011
Om 06:45 moesten we klaar staan om met de boot mee te gaan naar Klein Curaçao. De boottocht duurde 2 uurtjes en we gingen over gigantische golven waardoor de helft van de mensen op de boot zeeziek werden. Gelukkig was het mij gelukt het de 2 uur goed vol te houden, zelfs ik die eigenlijk nooit zeeziek is had er lichtelijk last van. (Om sommige mensen klein een beeld te geven het was het zelfde idee als met de boot vanuit Kroatie naar Venetië!) Op klein Curaçao aangekomen mochten we het laatste kleine stukje zwemmen naar het eiland. Even later kregen we een “welkomsgesprek” en stond er een ontbijtje voor ons klaar. Al snel daarna hebben we een mooi plekje op het eiland opgezocht en ons strandbedjes geplaatst. Om wat af te koelen zijn we snel het water ingedoken om te gaan snorkelen waar we konden genieten van een mooie onderwater wereld. Heel veel vissen waren er niet maar af en toe kwamen er mooie visjes voorbij. Wat een mooi helder water op klein Curaçao! S ’middags werd er een lekkere barbecue als lunch voor ons klaar gemaakt. Later op de middag gingen we nog op de bananenboot. Op de terug weg was de boot een stuk minder misselijkmakend gelukkig! Weer aangekomen op Curaçao kwam Ruben ons ophalen en zijn we terug gegaan naar ons appartement waar we in de avond een lekker rustig avondje hebben gehouden.

Donderdag 23 juni.

We begonnen vandaag bij de grotten van Hato. Als eerst maakte we een wandeling door het bos waar we allerlei speciale bomen en struiken konden bekijken. Nou zoals jullie waarschijnlijk al gokken vonden we dit erg interessant;-) Dus hebben ons niet zoveel bezig gehouden met de bomen en de struiken maar hebben gewoon een lekkere wandeling gemaakt. Daarna konden we beginnen aan de grotten van Hato. We kregen een rondleiding er door heen. In de grotten schuilden vroeger gevluchte slaven en bleven hier soms wel maanden lang. Na de rondleiding zijn we door gereden naar Willemstad waar we als eerst een lekker broodje bij de subway hebben genuttigd. Even later zijn we de winkeltjes op gaan zoeken. Willemstad is echt een leuke stad viel me al snel op. Je kan je er in ieder geval goed vermaken, er zijn genoeg winkeltjes en leuke terrassen. Na de winkels te hebben gezien wist Ruben de weg naar een man die altijd een leguaan bij zicht heeft waar je dan mee op de foto kan. We zijn hem natuurlijk dan ook gelijk op gaan zoeken en hadden hem snel gevonden. Even een paar fotootjes gemaakt en daarna konden we weer verder. Om het andere gedeelte van de winkeltjes te bekijken moesten we weer naar de andere kant. Hier had je de wat “luxere” winkels. Om hier te komen moesten we over de “bassie&adriaan” brug zoals ik hem noem;) (Koningin Emma brug) Super leuk om die zo in het echt te zien. De Koningin Emmabrug (bijnaam swinging old lady of pontjesbrug) is een opvallende pontonbrug in het centrum van Willemstad. De brug is 168 meter lang en de enige drijvende houten draaibrug ter wereld. De brug drijft op 16 pontons. Later in de middag heeft Ruben ons nog meegenomen naar een goede italiaanse ijswinkel waar we dus ook een lekker ijsje hebben gegeten. S’avonds bij TuTu Tango gegeten naar het salsa dansen gekeken wat bij tutu Tango veel gedanst word.

Morgen gaan we een dag naar Bonaire. Het was een onverwachte en spontane actie! Om half 10 s’ochtends vliegen we met een prive-jet naar Bonaire en s’avonds om half 10 gaan we met een grotere vliegtuig weer terug naar Curacao. We zijn van plan op Bonaire een auto te huren en het eiland rond te gaan rijden. Dus ben zelf erg benieuwd! In mijn volgende verhaal zullen jullie hier meer over lezen.

Dikke Kus vanuit Curacao!

• 24 Juni 2011 - 16:40

Papa:

Hoy merel
    Jammer dat vertraging had met het tripje naar curacao in de kou van de airco,maar het was wel waard als ik zo je verhaal lees.
    Jullie zijn wel weer veel aan het doen.
    Leuke fotos en de bassie&adriaanbrug.

groetjes x papa

• 24 Juni 2011 - 20:27

Mirjam:

Oooh klinkt echt superleuk daar Merel! :) Heerlijk zo een paar daagjes zon zee strand.. Ben benieuwd hoe het vandaag op Bonaire was. Wij zijn met Venski naar Nieuw-Amsterdam, Mariënburg en Peperpot geweest vandaag! Nouuu kom maar snel terug jullie dan gaan we nog even heel veel gezelligs doen voor ik wegga ;) Hoe staat het met het maandag-blacka-watra-plan?? Liefs! xx

• 28 Juni 2011 - 18:21

Anouk:

love love love love love it!

hoop dat het beter gaat met je oor!

toch ben ik stiekem blij als je terug bent! mijn examen feestje vieren zonder jou is veel minder leuk haha

xxx

• 29 Juni 2011 - 10:29

Rene!:

Mereltjee!

Je maakt me jaloers met je curacao!
    Ik ga gelijk nu je andere story verder lezen..:D

xxx

• 30 Juni 2011 - 09:03

Linda:

Heeey Tukkie!

Jullie doen maar he! Van Suriname naar Curacao en nu ook weer naar Bonaire! Ben stiekem wel een beetje jaloers! (Lees: ik zit in NL achter mijn pc, veel minder spannend dus).

Geniet ervan!!

Dikke kus Lin