week 6 en 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu week 6 en 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

week 6 en 7

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest

Buna iedereen!

Daar ben ik weer, waar was ik ook alweer gebleven.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik een bericht heb kunnen typen elke keer geen tijd of ligt het internet er weer uit. Iniedergeval leuk dat jullie mijn berichten lezen!!

Dinsdag 20 mei
We gingen we met de kinderen soort gym les doen, of iets waar het op leek. De kinderen krijgen gewoon op het schoolplein gym. Heel apart. Ze moesten eerst warm lopen, rondjes om het veld rennen met af en toe rek en strek bewegingen. Ze gebruiken trouwens wel die lijnen die wij hebben gemaakt want er hadden 2 klassen gym de ene op het handbalveld en de ander op het voetbalveld. Ze hebben ook nog even gehandbalt en snappen duidelijk de lijnen die we hebben getekent. Na ons stage zijn we nog even naar Robbin z'n stage geweest. Even om te kijken waar hij stage loopt en hoe het er allemaal uit ziet. Hij werkt met psychische patienten die een verleden hebben of bv zwervers, je kan het ook een beetje zien als een inloop huis. Daar hebben we even gepingpongt ze hebben een ruimte met pingpong tafel en dat doen ze daar ook veel.

Woensdag 21 mei
Vandaag begonnen de kinderen van de basisschool aan een brief voor de basisschool kinderen van Myrna d'r stage. Ik had gevraagd of ze met hun wilde schrijven en daar gingen ze aan beginnen. Ze hebben wat standaard dingen opgeschreven zoals hun naam, hobby, huisdieren etc. Ook komen er foto's bij van het kind bij hun verhaaltje.
Bij het kindertehuis hebben we de groene deur af gemaakt met wat versiersels erop zoals een regenboog, bloemen, vlinders etc. Dit kunnen jullie terug zien op m'n foto's. Ze hadden vandaag trouwens ook helena dag een naam die dan gevierd word zegmaar dus er was vanalles lekkers op de basisschool chocola, gebakjes, drinken waar wij ook lekker van mochten snoepen.

Donderdag 22 mei
Vrije dag van stage.
We hebben achter ons huis puppy's er komen er steeds meer bij dus Beau en ik gingen weer even bij ze kijken. Echt super lief sommige zien er wel slecht uit maar ze leven op straat onder een hutje en het zijn natuurlijk zwerfhondjes.
In de avond was de gouden kooi finale dus we zijn lekker met een aantal meiden achter de computer gekropen en hebben het live aangezet. Dus zo konden we het toch een beetje volgen. haha

Vrijdag 23 mei
Vandaag vroeg eruit om om kwart voor 10 de trein te nemen naar Sibiu. 6 uur reizen, klinkt heel lang maar het ging zo voorbij. Aangekomen in Sibiu zagen we Nanda al klaar staan ook had ze 2 clienten van haar werk en een zuster meegenomen ze stonden klaar om ons op te vangen en vonden het helemaal geweldig. Nanda werkt met kinderen met aids in een ziekenhuis in Sibiu.
We liepen naar het hotel waar Beau, Elyse, Wendy, Robbin, Naazmin en ik slapen de rest sliep bij Nanda in huis. Daarna zijn we met z'n alle naar Nanda gegaan heeft ze dr hele huissie laten zien. Ze slaapt bij een zuster in een flat. Toen zijn we naar de winkels gegaan ze hebben een takko en een new yorker dus daar hebben we ons wel even vermaakt. Daarna zijn we een hapje gaan eten. Later in de avond zijn we nog even gezellig bij Nanda in dr huisje wat gaan drinken en toen we daarna in het donker ons hotel moesten terug vinden ging het mis. We waren lichtelijk verdwaald haha we herkende het niet meer in het donker. 20 min rondjes gelopen en op een gegeven moment hadden we het toch gevonden. Gelukkig!

Zaterdag 24 mei
Als eerst zijn we met z'n alle naar Nanda dr werk gegaan het ziekenhuis voor aids en hepatites patienten, dit wilde ze graag aan ons laten zien en natuurlijk ik was ook erg nieuwsgierig hoe zo'n instelling in Sibiu eruit ziet. Nanda werkt alleen met aids patienten. Ziet er echt een stuk mooier uit dan hoe de instellingen hier in Boekarest kunnen zijn. Chipi stond al weer klaar voor de deur, chipi is een patient die gek is op meiden met blond haar en het geweldig vond dat wij langs kwamen. Van hem word je gewoon vrolijk hij is zelf ook heel erg vrolijk altijd lachen en super blij. Echt heel leuk. De zusters zijn veel liever en zorgzamer, als je het bv vergelijkt met de zusters bij de gehandicapten instelling in Boekarest. Toen we het ziekenhuis hadden gezien zijn we lopend naar de stad gegaan. Hier hebben we lekker wat gedronken en daarna liet Nanda ons het beroemde plein “big square” zien. Het was super warm en midden op het plein heb je soort waterval waar we lekker hebben in gekliederd. Haha dit was echt leuk. Daarna zijn we door gegaan naar de dierentuin. Die dierentuin kosten maar 1,5 lei!! Echt ongelooflijk dat is omgerekend maar iets van 45 euro cent. We begonnen bij bootjes en waterfietsen. Ja ik wist ook niet dat je dat in een dierentuin hebt haha maar hier dus wel en hebben dat natuurlijk ook gedaan. Daarna nog even rond gekeken in de dierentuin maar het was niet echt heel groot. Na de dierentuin zijn we weer terug naar de stad gegaan om nog lekker wat te eten. Tegenover ons zat een KariKatur tekenaar die mij heeft nagetekent, echt heel leuk. In de avond zijn we nog uitgeweest. Dit was wel een verschil met in Boekerest ik vind de discotheek waar we waren wel iets weg hebben met sommige discotheken in Nederland.

Zondag 25 mei
Om half 3 ging ons trein weer terug naar Boekarest. Eerst snel nog even boodschapjes gedaan om in de trein te overleven daarna snel een taxi gepakt en heeft Nanda ons uitgezwaait.

Maandag 26 mei dag 46
Om 12 uur op stage begonnen bij het kindertehuis. De basisschool heeft een soort thema, een open dag voor ouders. Dat ze al hun werkjes die ze deze periode hebben gemaakt laten zien aan de ouders. Bij het kindertehuis hebben we fotolijstjes geschildert met de kinderen. Deze zijn erg leuk geworden!

Dinsdag 27 mei
Vandaag zijn Beau, Elyse en Ik met 7 kinderen 4 van het kindertehuis en 3 van de kinderopvang, naar park herastrau geweest. Het een na grootste park in Boekarest. Het was echt een super leuke dag. Echt zo leuk dat we gewoon met de kinderen helemaal zelf met metro mogen gaan en reizen waar we heen willen. Het was denk ik ongeveer een half uurtje reizen. In het park hebben we bij een speeltuin op een kleed gezeten. Het was echt gezellig met de kinderen, zo lief zijn ze! Ze vermaakte zich ook goed ze genoten er van. We hadden van te voren ook boodschappen gedaan om ze lekker te verwennen nou dat zag je goed aan ze want ze aten chips op alsof ze dat nog nooit hadden gehad haha het was echt super meer kan ik er niet van maken. Ze gingen ook nog op een trampeline waar je voor moest betalen nou ze vermaakte zich helemaal en hadden de dikste lol. Zo leuk om te zien! Rond half 6 weer naar huis en hebben ze nog een ijsje getrakteert. Daarna weer veilig thuis gebracht.

Woensdag. 28 mei 2008 Dag 48
Bij het kindertehuis wilde we weer verder gaan met fotolijstjes schilderen, maar de veranda zat al helemaal vol met kinderen die druk bezig waren met een opdracht. Dus we paste er niet meer tussen. Het was ook echt heel warm vandaag bijna geen weer om in te werken. We hebben maar even lekker gezeten en gekletst met de kinderen. Zo leuk is dat:)

Nou ik geloof dat jullie wel weer op de hoogte zijn van mijn bezigheden in Roemenie:D

Piet het antwoord op je vraag over financiering we krijgen wel een kleine vergoeding maar niet alles word betaald voor ons. En over het zwembad we gingen niet met de kinderen zwemmen maar we gaan de kinderen nog wel een keer meenemen. Over de zwem diploma’s weet ik nog niet maar dat zullen we wel te horen krijgen als we de kinderen mee willen nemen naar het zwembad.

Bedankt voor alle berichten!!

La revedere
Noapta Buna!

xxxxx

• 28 Mei 2008 - 19:42

Maria:

Heeyy lief,

Heb je verhalen weer gelezen hoor ;) Erg leuk weer natuurlijk!

Kus

• 28 Mei 2008 - 19:46

Maria:

En leuke foto's trouwens!!

Kus

• 28 Mei 2008 - 20:11

Hey:

merel veel plezier het weekend,aan de zwarte zee.
    Leuke verhalen weer.
    Waren het kinderen van het weeshuis,waar je mee naar het park was.
    Je heb ook weer veel fotos gemaakt,leuk om te zien.

groetjes papa

• 28 Mei 2008 - 20:20

Haaii Lieverd,:

Helaas was ik telaat terug van zwemmen :(
    Ik had leuke foto's voor je van papa met zn ipod. Die wilde ik je sturen, ik dacht is wel leuk voor merel.
    Naja dan mail ik ze wel:P
    Erg leuk wat jullie met die kids hebben gedaan:)
    Moet je maar vaker gaan doen he:).

Have funn Love Youu Kusje Myrna

• 28 Mei 2008 - 20:21

Myrna:

enn, schiet de brief al op:P we moeten ook tijd hebben om terug te schrijven he.!!

Kusje Love u

• 29 Mei 2008 - 06:41

Fam Schipper:

Hoi Lieverd....

We zijn weer helemaal op de hoogte :-)

Heb je inmiddels ons kaartje ontvangen?

Het gaat nou wel erg snel he?, voor je het weet kunnen we je binnenkort met open armen ontvangen.....

Liefs Marsha Marcel Mitchell en Michael

• 29 Mei 2008 - 11:15

Tante Ingrid:

Hoi Merel,
    we zijn weer helemaal bij hoor, erg leuke foto's lieve kindjes zo te zien. Het lijkt wel een heel lang schoolreisje. Geweldig toch.Straks zie ik je papa, hij komt vanmiddag naar oom Henny kunnen we mooi praten over jou. Geniet nog verder het is om voor je het weet. liefs tante Ingrid

• 29 Mei 2008 - 18:19

Mies:

buna merel
    het weekend bij nanda was dus erg leuk, grappig he dat het totaal anders is dan boekarest. leuke foto's weer die met flory en maria lieverds zijn dat he :) leuk jullie deel van de muur :)
    wij wilde vorig jaar ook met de kids zwemmen maar dat mocht later niet meer vanwege ziektes enz

veel plezier bij de zwarte zee geniet er lekker van :)
    en tot je volgende verhaal weer.

kusss

• 02 Juni 2008 - 16:35

Michelle:

Buna zeara!
    zo zoo zooo jaloers :(
    Leuke dingen doen jullie joh! verwen ze maar goed. wanneer moeten jullie eigelijk weer naar Nederland? Geniet ervan ookal wil je vast af en toe je eigen bed en spulletjes maar eenmaal thuis mis je roemenie echt! Groetjes, nog veel plezier!