Dag 15 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 15

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Bunaaa!!

Ik heb rustige 3 dagen gehad op stage. Bij de basisschool hoefde we na woensdag niet meer te komen omdat het hier bijna pasen is en hun nog veel voorbereidingen hadden. Volgende week is het op de basisschool vakantie dus hoeven we alleen naar het kindertehuis. We zijn van plan lekker in het tuin huisje te gaan knutselen, kleien, verven etc. 5 mei beginnen we weer op de basisschool. Dinsdag gaan we beginnen met de handbal lijnen bijtekenen dus gaan binnekort verf halen bij een van de bouwmarkten hier. We moesten donderdag pas om 1 uur beginnen bij het kindertehuis dus gelukkig kon ik weer lekker even uitslapen. Bij het kindertehuis hebben we weer wat buiten activiteiten gedaan met de kinderen. Ik moet vertellen dat stage steeds vertrouwder word hoe vaker ik er kom hoe beter het voelt.

Alles gaat nog steeds goed hier ondanks de drukte in de trams en metro's, uur reizen naar stage, eigen boodschapjes doen, zelf koken, computer delen en 5 dagen stage! Zo zie ik het tenslotte ook weer eens van de andere kant:)


Vandaag ging Elyse mee naar onze stage, zij heeft ook vrij van haar stage dus is bij iedereen een beetje aan het kijken. We hebben vandaag vooral gekeken wat voor materialen en spullen ze zelf al hebben om activiteiten mee te doen en dat was behoorlijk wat. De kinderen moeten trouwens gewoon hun eigen kamer & badkamer schoonmaken bij het kindertehuis echt heel apart om te zien staat er dan een 8 jarig jongetje de muur te boenen.

In de carefour ben ik wat rond gaan kijken of er nog leuke dingen goed te gebruiken zijn voor op stage.
Voor de mensen die zich af vragen wat ik met mijn sponser geld ga doen daar ga ik vooral dingen mee kopen zoals verf, badminton, tennisballen, t shirts (om op te kleuren etc), fotolijstjes, spelletjes, kinderen mee uit nemen lekker verwennen! en wie weet komen er met de tijd nog veel meer ideeen omhoog. Iedereen iniedergeval heel erg bedankt voor jullie bijdrage!!

Vanavond heb ik samen met Naazmin spaghetti gekookt, toch wel een gedoe soms hoor voor 11 personen koken. Hoeveel moet je hebben, is dit wel genoeg? Nee toch maar wat meer meenemen.. Beter te veel dan te weinig. Of is het is niet veel te veel? haha maar we zijn er helemaal uit gekomen het smaakte goed!
Na het eten hadden Elyse en ik eigenlijk wel trek in een Mars ijsje die we al een paar x aan ons voorbij hebben laten gaan. We zijn toch maar snel in de tram gestapt en 15 min reizen voor een mars ijsje! haha
Je ziet hier ook altijd iedereen rennen naar de metro of tram als die er net aan komt terwijl er dan na 1 tot 5 min alweer een nieuwe aan komt. Ondertussen leren wij ook al hoe het allemaal in Roemenie moet en rennen dan toch maar wel naar de metro of tram die er net aan komt! haha En hopen op een stoel ( of zelfs rennen), want die zijn er niet zoveel hier. Jaaja we leren het wel!:P

Morgen zouden we naar zigeunerdorp gaan maar dat gaat niet meer door omdat de Nederlandse man niet opneemt. We blijven proberen maar gaan nu dus op een andere dag. Dan gaan we morgen maar naar city mall een groot winkel centrum in Boekarest. In de avond uit in Pacha. Beau haar verjaardag vieren en er is daar groot paas feest want om 24:00 begint dan echt pasen. Het zal wel druk zijn.

Maandag zijn we weer vrij van ons stage vanwege pasen hier en woensdag zijn we weer vrij vanwege koninginnendag. We gaan lekker stappen met z'n alle in het oranje en vieren dan toch nog een beetje met jullie mee! Heb niet voor niets een oranje truitje gekocht voor 15 lei! (3,75 ofzo) haha

Ondertussen ben ik ook al een klein beetje bij geschoold als het om de roemeense taal gaat! haha al is het vast niet allemaal goed geschreven;)
- Buna (hallo)
- Ce vats? (hoe gaat het?)
- Bine (goed)
- Multimesc ( bedankt)
- La revedere (Doeg)
- La multi ani ( gefeliciteerd)
- Te iubesc ( ik hou van je )



Echt leuk zeg al die berichtjes! toppie!

Tante Ingrid & Ome Henny, Dennis & Monica, Sindy & Marco hebben jullie inmiddels mijn kaartje al ontvangen? Ik heb ze zondag op de post gedaan!


Nou ik ga lekker het weekend in, en jullie horen snel weer van me!

Dikke kus!!

LA REVEDEREEEE


  • 25 April 2008 - 20:22

    Myrna:

    Haayy Lieveerrdd,

    Ben benieuwd naar jullie kunstwerken strx:p Het handbalveld met rechte lijnen? haha:P

    Ennuh Koningginnendag word bij jullie ook vast een feestje;) Hebben jullie wel allemaal oranje kleren mee dan:P

    Love you, Zondag kom je weer op de radio he.. Tussen 12.00 uur en 14.00 uur.!!

    Kusje Love you,

  • 25 April 2008 - 20:30

    Biertjepiet:

    Wat leuk om te lezen dat het jullie zo goed gaat daar in Roem.Gaan ze daar ook eieren schilderen met pasen of zijn er te weinig kippen die gekleurde eieren leggen,ik kijk alweer uit naar je volgende bericht Groetjes aan iedereen.

  • 25 April 2008 - 20:43

    .:

    Te iubesc

    La Revedere, X Myrna

  • 25 April 2008 - 21:20

    Brotha:

    Hey, Merel.. was leuk om weer even met je te chatten!!.. maak je snel een filmpje van de overvolle metro.. ben benieuwd..hihi. Maak snel het geld naar je over.. greets marron

  • 26 April 2008 - 09:59

    Maria:

    Heeyy lief,

    Heb je gister nog even gesproken dus ik heb eigenlijk weinig te zeggen... ;) Maar zo weet je weer dat ik je avonturen volgt :P

    Kusje

  • 26 April 2008 - 16:52

    Nienke:

    Heey Merel & Beau
    Ik ben Nienke en liep vorige periode stage bij Sfanta Macrina en de school.
    Ik wou jullie even laten weten dat wij nog verf over hadden, deze verf staat in de kast van de schoonmakers op de school. Deze zit wel op slot dus moet je even aan iemand vragen.
    Ook hadden wij nog wat ideeën waar we niet aan toe gekomen waren. Namelijk
    * De bordjes in de tuin bij de school verfen. Hier staan namelijk landen op het is leuk om de vlag van het land er op te verfen samen met de kinderen bijvoorbeeld.
    * De tuin van de school opknappen samen met de kinderen en die muren bij de tuin mochten we ook verfen maar daar zijn we ook niet aan toe gekomen.

    Nou kijk maar wat je ermee doet.
    In ieder geval heel veel plezier, succes en fijne feestdagen!

    La revedere
    Nienke

    P.s. Doe de kinderen allemaal een dikke knuffel van mij.

  • 27 April 2008 - 14:58

    Daan:

    buna, ce vats? ;)
    leuk zeg om je verhalen allemaal te lezen. volgens mij heb je het erg naar je zin!? hoezo zijn jullie vrij voor koninginnedag? vieren ze daar toch niet;)?
    veel plezier!!

  • 27 April 2008 - 20:50

    Myrna:

    Merel, die foto van je kakkerlakkie vind ik echt vies, die op zn kop lag vond ik wat beter om naar te kijken haha. Van deze krijg ik gewoon de kriebels..!!

    Kusje Love you

  • 28 April 2008 - 11:49

    Ingrid:

    Buna Merel,
    leuk hoor al die berichtjes en foto's. Je boft wel hoor dat je op een basisschool zit lekker veel vrij.Wij hebben nog geen kaart ontvangen zal nog wel komen.Vorige week staakten de postmedewerkers nog een dag. Papa, Maria en Myrna waren bij oom Henny vorige week konden we lekker over jou praten.Gezellig hoor.Heel goed dat je voor zoveel mensen kan koken zelf heb ik daar nog problemen mee want Oom Henny kookte altijd.Nog veel plezier verder, ik blijf je volgen.
    liefs tante Ingrid xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hey, Welkom op mijn reisblog. Enjoy the story’s❤️ Liefs Merel

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 152976

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2022 - 15 Maart 2022

ABC eilanden.

23 Maart 2018 - 08 April 2018

SSE Oeganda

08 Maart 2017 - 25 Maart 2017

Solo reis Viëtnam

08 Februari 2016 - 27 Februari 2016

Backpacken in Thailand

13 Februari 2015 - 07 Maart 2015

Rondreis Zuidelijk Afrika

05 Oktober 2014 - 09 Oktober 2014

Citytrips

20 Mei 2011 - 11 Juli 2011

Uitdaging @ Suriname

11 April 2008 - 21 Juni 2008

Stage in Roemenie

Landen bezocht: