Dag 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Merel Engels - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Merel

17 April 2008 | Roemenië, Boekarest

Buna ziua!! goeiemiddag

Gister voor het eerst naar onze stage, eigenlijk nog niets te doen alleen maar gepraat over wat we hier kunnen doen en hoe het allemaal in z'n werk gaat. Na een half uur mochten we alweer gaan en hebben we voor de rest van de dag lekker uitgerust. We waren behoorlijk moe van al dat lopen de dagen daarvoor. We hadden lekker een eitje gebakken.
Vandaag moesten we om 9 uur op onze stage zijn. We werden naar de basisschool begeleidt. Veel kinderen waren aan het spelen op het schoolplein en we zagen allemaal kunstwerken op de muur van de vorige leerlingen die hier stage hebben gelopen. Bij de basisschool kregen we een rooster wanneer en waar we in welke klas moesten zijn. We hebben een rooster gekregen t/m woensdag. Vandaag begonnen we bij kinderen van 11 jaar. Eerst op zoek naar het lokaal, hoe dat is ingedeeld moeten we nog even uitvinden haha. Toen we in de klas kwamen dacht de leraar dat we al gelijk les kwamen geven, maar dat was niet zo. We hebben ons voorgestelt en meegekeken hoe de lessen hier gaan. De kinderen wilde buiten spelen met ons en de leraar vond het goed. Daar stonden wij echt even van op te kijken. Toen hebben we buiten mee gedaan met handbal. Echt grappig want Beau en ik hebben dat allebei een tijd gespeeld. We zagen al dat de lijnen van het handbal veld zijn vervaagd dus hadden gelijk zoiets om er iets mee te doen. Daarna gingen we naar een klas van kinderen 14 en 15 jaar. Met hun hadden we wat gepraat en we kregen adviezen waar we zeker een keer een kijkje moeten nemen in Boekarest. Zoals het paleis en Musea's enzo. Erg handig en leuk om te weten!

Reizen naar onze stage duurt 1 uur.
We moeten eerst met de tram lijn 32 dan met de metro van Piata Uniri naar Piata Victorie en dan van Piata Victorie naar Piata Iancului echt een reis maar goed te doen. Vanaf Piata Iancului is het maar 3 minuutjes lopen, heel makkelijk dus. De mensen zijn hier erg gelovig dus als je in de tram zit en we rijden langs kerken dan zie je heel veel mensen paar keer een kruis maken. Echt apart om te zien.

Nadat we bij de basisschool waren geweest gingen we door naar het kindertehuis daar hebben we een uurtje gewacht tot er kinderen kwamen. rond half 1,1 uur komen er meestal wel kinderen. We kunnen natuurlijk wel wat leuks verzinnen, om met ze te gaan doen. Hier is het trouwens pasen in de week van 26 april tot 7 mei ofzo dus nu heb ik een keer 2x pasen in een jaar;) Daarna zijn we even buiten gaan kijken want het was mooi weer. Er kwamen steeds meer kinderen en hebben even met ze gevoetbalt. De meiden wilde ook de hele tijd op de foto haha. Om 3 uur gingen we weer met de metro terug, we zijn nog even kort het winkel centrum in gegaan om beltegoed, tasje, postkaarten te kopen.

Vanavond is het de beurt aan Beau en mij om te gaan koken. We gaan oven pasta maken, Beau heeft een pakje meegenomen nog van huis.

Morgen beginnen we om 8:55 op de basisschool, we moeten nog even wat leuks voorbereiden. En dan rond 12 uur gaan we weer naar het kindertehuis.

Heel erg bedankt voor de leuke berichtjes, jullie horen snel weer van me!

pa pa x

• 17 April 2008 - 10:32

Myrna:

Dag Lieverd,

Wat leuk zeg die handbalvelden. Misschien kunnen we wel iets regelen met ouden handballen. Die hebben we vast nog wel thuis. Moet je maar even zeggen als je iets wilt hebben. Dan houd ik contact met Cees voor die vrachtwagen.!!

Veel plezierr... En heb je het spellenboek nog mee???

Kusjee L0vee you

• 17 April 2008 - 10:50

Karen:

Hoi Merel,

wat een ander wereld he!! leuk dat je al ideeen krijgt over de dingen die je kan doen....
    kan je al wat woordjes Roemeens??

lieve groetjes uit (eindelijk) een zonnig Purmerend....ook van de twee mannen xxx

• 17 April 2008 - 11:00

Jeannette:

Merel, wat een leuke verhalen. Met mooie details, ik zie het helemaal voor me. Goed dat jullie ook al gelijk een opdracht voor jullie zelf zagen met het handballen.

• 17 April 2008 - 12:35

Marsha:

Toppie meiden!!!

Kus Marsha

• 17 April 2008 - 12:45

Myrna:

Merel, uitslapen zit dr niet echt meer bij he:P als je om 8.55 begint op je stage 1 uur reistijd heb. Nou dat word nog vroeg opstaan haha.!!

Love you

• 17 April 2008 - 16:43

Rene Engels:

mooi verslag weer
    we kijken er naar uit
    heb je ook fotos gemaakt
    maak niet alle waterballonnen zelf op

groetjes papa

• 17 April 2008 - 21:03

Biertjepiet:

Hallo merel en Beau,Dat word dus even
    naar de Gamma om verf te kopen voor het HB veld Hoe is het daar geregeld met de
    schoolvakanties van die kinderen of kennen ze dat daar niet.Groeten en veel plezier B.P.

• 18 April 2008 - 08:13

Brenda:

Hoi Merel,

Wat leuk om allemaal te lezen!! Kijk toch regelmatig ff. Lekker vroeg opstaan lees ik, dat is weer eens wat anders dan alleen maar avonddiensten.

groetjes, brenda

• 18 April 2008 - 12:08

Maria:

Heeyy lief,

Nou inmiddels ben ik ook weer ge-update over je leventje in Roemenië... Is het daar eigenlijk een beetje knap weer?! In NL is het echt zwaar bagger.. Wou dat ik nog in Valencia was.. Maar ja.. Het echte leven gaat weer beginnen en heb vast weer een hoop in te halen voor de VU.. Bah!

Maarre je laat het even weten wanneer je weer internet hebt in je 'huis' he?! Dan gaan we ff lekker kletsen op Skype!

Liefs.

• 18 April 2008 - 18:18

Renan:

Haaiii Lieverd!

Wat mooi om je verhalen te lezen zeg! En je foto's.. Het is daar echt zo anders. Lieverd ik mis je wel hoor! Geniet er nog van en ik kijk uit naar je volgende verhalen en foto's!

KUSSSS